Hege Dillner er ansatt som ny HR direktør i Capgemini Norge

Oslo, Dato – Hege Dillner (41) er ansatt som HR direktør i Capgemini Norge. Dillner kommer fra stillingen som Vice President i Aker Solutions, Corporate Human Resources.

Som leder for Aker Academy hadde Dillner fokus på lederutvikling, internasjonalt Traineeprogram, globalt eLæringskonsept, kulturforståelse med mer og jobbet på tvers av 32 land. Hun har også erfaring fra IT-sektoren, blant annet fra å jobbe mot teknologileverandører i India.

– Vi vokser såpass mye - også internasjonalt - med våre kompetansesentra i India som er en del av vår globale leveransemodell Rightshore, at vi har behov for å løfte HR til et enda mer strategisk nivå, sier Kjell André Engen, Administrerende direktør i Capgemini Norge.

–Capgemini har god kompetanse og erfaring innen teknologiutvikling, consulting og outsourcing. Satsningen på Rightshore er interessant, og jeg ser fram til å lede HR på tvers av Norge og i grensesnittet mot India, sier Hege Dillner.

Dillner går inn som en del av topplederteamet i Capgemini Norge. Lederteamet i Capgemini består i dag av 50% kvinner. Hege Dillner tiltrådte stillingen 1. januar i år.