Rekordvekst for Capgemini Norge

Oslo, 11. juni 2008 – Konsulentkjempen Capgemini går så det suser i Norge. Veksten i driftsinntektene er på 26 % fra 2006 til 2007. Selskapet har store ambisjoner om å fortsette veksten i Norge i 2008.

Capgemini Norge offentliggjør i dag sine resultater for 2007. Selskapet opplyser at driftsinntektene i 2007 ble på 984 millioner, mot 781 millioner i 2006. Dette tilsvarer en inntekstvekst på 26 %. Lønnsomheten har også økt betraktelig, med en driftsmargin på 6,6 % sammenliknet med 5.9 % i 2006.

– Jeg er svært fornøyd med resultatet. Dette viser at Capgemini treffer det norske markedet godt med våre produkter og vår kompetanse, sier Kjell André Engen, Administrerende direktør i Capgemini Norge.

Outsourcing er et av forretningsområdene med spesielt høy vekst. Den globale Rightshore– leveransemodellen for outsourcing er i ferd med å bli en slager blant norske kunder.

– Vi har høyere aktivitet, har vunnet flere store kontrakter, og vi har hatt solid vekst innen satsningsområdene offentlig sektor, bank og finans og olje og gass, sier Engen.

I tillegg til de økonomiske rekordene, var 2007 generelt et begivenhetsrikt år for Capgemini i Norge:
• Kjell André Engen tiltråde som administrerende direktør i mars i fjor, som første norske sjef på 6 år.
• I mai åpnet Capgemini EpiCentre, et nasjonalt Center of Excellence i Stavanger for olje og gass-sektoren.
• Et nasjonalt samarbeid med Naandi Foundation ble innledet og Capgemini og de ansatte støtter nå utdanningen av ca 3000 jentebarn i India gjennom sitt norske CSR program.

- Vi skal fortsatt vokse, men fremst innen Rightshore. I tillegg vil våre kunders behov alltid stå i fokus hos oss, avslutter Engen.