Solid fremgang for Capgemini Norge

Capgemini Norge passerer en milliard i inntekter

Oslo, 21. april 2009 – Konsulentkjempen Capgemini presenterer i dag sine resultater for Norge. Selskapet har for første gang inntekter i Norge på mer enn 1 milliard kroner. Solid vekst gjennom hele 2008 vitner om et selskap godt rustet til å stå av tøffe tider.

Capgemini Norge vokste 12 % i 2008. Driftsinntektene var på 1150 millioner NOK, mot 984 millioner i 2007.

– Vi har passert en milliard for første gang, og har hatt solid vekst gjennom året. Vi klarte oss godt tross et usikkert økonomisk klima i andre halvdel av året, sier Kjell André Engen, administrerende direktør i Capgemini Norge.

Capgemini Norge er mer lønnsomme enn noensinne, og har i løpet av året inngått en rekke store og strategiske kontrakter. Driftsmarginen for 2008 er 6,8 %, mot 6,6 % i 2007.

Outsourcing er området i sterkest vekst, med en oppgang på 50 %. Righshore, Capgeminis globale leveransemodell, er en løsning godt tilpasset norske kunders behov.

– Capgemini har vist god fremgang de siste årene, og i 2009 skal vi fortsette å skape verdier for våre kunder og eiere, sier Engen.