Sterke tall for Capgemini

Tross tøffere tider har Capgemini en vekst på 6,1 % i tredje kvartal

Oslo, 19. november 2008 – Capgemini Gruppen fortsetter å levere svært gode tall. Konsulentkjempen står godt rustet til å nå sine mål for 2008. Tross urolige tider kan selskapet vise til fortsatt vekst og solide resultater. Justert for valutasvingninger steg inntektene med 6,1 % i tredje kvartal. Kvartalsresultatene ble nylig presentert i Paris.

For tredje kvartal var inntektene på 18,7 milliarder norske kroner (2 098 millioner euro). Fordi Euroen har styrket seg kraftig i forhold til flere valutaer, blant annet dollar og pund sterling, viser resultatene en vekst på 0,5 % sammenlinket med tallene for 2007.

Alle gruppens forretningsområder går godt. Sogeti, Capgeminis spesialiserte testmiljø, vokser mest med en oppgang på 10 %. Suksessen for Capgeminis globale leveransemodell Rightshore fortsetter; Outsourcing disiplinen vokser 8,6 %. Consulting og teknologitjenester har en mer moderat oppgang på 1,6 % og 3,0 %, respektivt.

Solid vekst i Norge
Sterke resultater fra Europa bygger opp under den gode utviklingen fra første halvår. I de nordiske landene hadde Capgemini en inntekstvekst på 7,9 % i tredje kvartal. Capgemini Norge fortsetter å levere gode tall. Rightshore, Capgeminis globale leveransemodell, har blitt en suksess blant norske kunder, og kraftig vekst på dette området bygger opp under den generelle fremgangen.

– Vi fortsetter å gjøre det bra her i Norge, og kan vise til solid økning i inntektene, sier Kjell André Engen, administrerende direktør i Capgemini Norge. – Resultatene fra tredje kvartal viser at vi er på vei til å slå fjorårets rekordinntjening. Allerede i oktober hadde vi solgt kontrakter for en milliard kroner, sier Engen.

Bekrefter målsetning
Med disse gode resultatene å vise til bekrefter Capgemini gruppen målsetningen om en inntekstvekst på 4 – 5 % for 2008 under ett, og en driftsmargin på 8,5 % ved årsslutt.