Mindre flaut med lus med humoristisk og varm barnebok

Høsten er lusetid, men selv om mange blir smittet, synes de aller fleste det er flaut å få lus. Forfatter Camilla Unger og illustratør Solveig Lid Ball fant ingen barnebøker på markedet som kunne endre særlig på dette. De bestemte seg derfor for å nærme seg lusa med humor i sin nye bok Mia og Mons. Hjelp vi har fått lus!

Mia og Mons gleder seg til å gå på kino med farmor, men før de kommer seg av gårde, oppdager de at de har lus! Mia og Mons blir redde for at kinobesøket skal gå i vasken, og Mia synes dessuten det hele er både ekkelt og flaut. Men farmor vet råd. Hun kjøper lusekur og finner frem store luer. Glade og fornøyde går de alle på kino. Men det går ikke helt slik de har tenkt.

Hjelp vi har fått lus! er fjerde boka om søsknene Mia og Mons. Andre utgivelser i serien er:
Mia, Mons og Tornerose (2008)
Mia, Mons og prinsessen som ikke ville le (2009)
Mia, Mons og pusen Per (2010)

Hovedmålgruppe: Barn 4-8 år.
Camilla Unger (f. 1964) er født i Sverige. Hun er gift, har to barn og har bodd i Norge siden 1992. Camilla har litteratuhistorie hovedfag, og har en bred og variert arbeidserfaring. Hun har bl.a. arbeidet som salgssjef for skjønnlitteratur og faktabøker i Aschehoug og som seksjonsleder i Tanum bokhandel.
Kontakt Camilla Unger: camilla.unger@hotmail.com, 415 27 823.

Solveig Lid Ball (f. 1967) har utdannelse i design og illustrasjon fra Risør og Newcastle. Frem til 2001 jobbet hun med utvikling, design og markedsføring av lekeapparater hos Playdale Plygrounds i England. Solveig har senere jobbet freelance i Norge, bl.a. som illustratør for Skolebokavdelingen i Cappelen Damm.
Kontakt Solveig Lid Ball: sollidball@c2i.net, 480 45 411.

Ta kontakt for mer informasjon!

Beste hilsen, Informasjonsavdelingen Cappelen Damm.
Kontaktperson i forlaget:
Turid Oline Hepsø:
turid.oline.hepso@cappelendamm.no, tlf.: 21 61 75 84 / 404 91 136.