Nye bildebøker fra Nærum og Ousland

Radarparet Knut Nærum og Bjørn Ousland er ute med en ny morsom, spennende og fargerik bok om Kalle Komet. I tillegg er Bjørn Ousland aktuell med sin fjerde bok for de minste om den sjarmerende valpen Bisk.

Knut Nærum og Bjørn Ousland:
Kalle Komet og krympekanonen

Ulidelig spennende, hvordan vil dette ende?
Sterke bilder fra verdensrommet og skumle pirater og kanoner!

Kalle er kadett og skal ha eksamen om 2 uker. Hvis han klarer det blir han romhelt og får diplom og strålepistol. Men Stjernepiratene har testet en ny krympekanon og truffet Rom-Roy, og hvis de klarer å krympe hele romstasjonen med alle heltene og kadettene inni kan ingen hindre dem i å overta hele verden. Hele planetpatruljen drar ut for å finne Stjernepiratene og ta fra dem krympekanonen, men Kalle og bittelille Rom-Roy må være igjen på romstasjonen. Kalle må passe på Roy og fangene. Fangene lurer Rom-Roy og snart vet Stjernepiratene at noen er etter dem ...

Bøkene om Kalle Komet har samme fart og kjapphet i replikker som i mange tegneserier, og det er lagt vekt på ytre handling og skumle situasjoner. Dette er den fjerde boka om Kalle Komet.
For barn 4–8 år.

Knut Nærum (f. 1961) har skrevet flere bøker for både barn og voksne. De fleste bøkene er ganske tøysete, og nesten alle handler om hemmelige selskaper. Når han ikke skriver bøker, lager han teater eller deltar i NRKs satireprogram Nytt på nytt.

Bjørn Ousland (f. 1959) er tegneserieskaper, illustratør og barnebokforfatter. Han er utdannet tegneserieskaper fra USA og har mottatt flere priser for sine barnebokillustrasjoner og for tegneseriene. Streken hans er humoristisk og ledig. Tegneseriene hans er utgitt i USA, Danmark, Sverige og Finland, og er innkjøpt av Nasjonalbiblioteket. Ousland har hatt flere separatutstillinger. Bjørn Ousland er bosatt på Nesodden.

Bjørn Ousland: Bisk blir borte

Humor for små barn. Lett å lese og klare, sterke farger. Veldig sjarmerende hovedperson.

Bjørn Ousland både skriver og tegner de populære bøkene om Bisk. Dette er den fjerde boka om den lille foretaksomme hunden. Familien er i skogen for å plukke blåbær. Bisk kjeder seg, men så dukker ungen Martin opp. Plutselig er det morsomt likevel, men det er lett å gå seg bort også.

www.bisk.no

For barn 2–6 år

Hilsen Informasjonsavdelingen Cappelen Damm. Kontaktpersoner i forlaget:
Trude Løtvedt
trude.lotvedt@cappelendamm.no) 21 61 75 84, 416 120 22