Programleder i NRK debuterer som barnebokforfatter. Illustrasjoner av Pyton-tegner Tom Ostad.

Webjørn S. Espeland, programleder i bl.a. P1s Reiseradioen og Barnetimen, debuterer med Aldrin Akrobat blir astronaut – et fantastisk, morsomt eventyr, og samtidig en filosofisk fabel over livets store spørsmål.
Boka er lekent og humoristisk illustrert av den erfarne tegneserietegneren Tom Ostad, kjent fra bl.a. Pyton og Pondus.

Sykkelakrobaten Aldrin er lei av sirkuslivet, og kjøper seg et brukt russisk romskip, Puppiter. Han får permisjon fra sirkuset mot å sørge for å få tatt noen flotte bilder av seg selv syklende i verdensrommet, som sirkuset kan bruke i sin markedsføring. Aldrin legger av gårde, og det er duket for store oppdagelser hva gjelder bl.a. sorte hull, merkverdige skapninger på andre planeter, menneskets plass i universet, livet etter døden, og den store kjærligheten. Universet fremstår i Aldrin Akrobat blir astronaut som både ubegripelig og hverdagslig. Boka har også samfunnskritiske perspektiver, bl.a. får vi vite hvor ille det kan gå på en planet hvor de som bor der ikke tar vare på hverandre og naturen omkring seg.

Hovedmålgruppe: Barn 6-10 år.

Webjørn S. Espeland (f. 1979) er fra Bø i Telemark, bosatt i Oslo. Han har flere års fartstid som reporter, produsent og programleder for hørespill i NRK Barnetimen og Lørdagsbarnetimen. Ved siden av dette har han også jobbet for radioprogrammene Reiseradioen (i sommer blir han å høre som programleder), Sånn er livet, Radioselskapet og P3Morgen. For tiden huserer han i P3. Webjørn S. Espeland er utdannet journalist og webmaster. Aldrin Akrobat blir astronaut er hans forfatterdebut.
Kontakt Webjørn S. Espeland : Tlf.: 404 55 010 / webjorn.espeland@gmail.com

Tom Ostad (f. 1968) har jobbet med tegneserier siden 1990, blant annet som tegner i tegneseriemagasinet Pyton .
Han er mest kjent for humorserien Wunder-Bjarne og den selvbiografiske RedakTom , og senere som redaktør for seriebladet Pondus .
Tom Ostad er utdannet fra tekstforfatterlinjen på Westerdal Reklameskole, og er selvlært innen tegning og illustrasjon.
Aldrin Akrobat blir astronaut er Tom Ostads første barnebokprosjekt.
Kontakt Tom Ostad : redaktom@gmail.com

Ta kontakt for mer informasjon og/eller forespørsler om presseeksemplar!

Beste hilsen, Informasjonsavdelingen Cappelen Damm.
Kontaktperson i forlaget:
Turid Oline Hepsø:
turid.oline.hepso@cappelendamm.no , tlf.: 21 61 75 84 / 404 91 136.