Daniel får spille badminton i arbeidstiden

– Første medlemmet i Team Centric på plass

IT-selskapet Centric har lansert et nytt sponsorat hvor de skal hjelpe idrettsutøvere med å nå toppen. Daniel Ojaäär er den første som har fått plass på laget. Daniel er 21 år og er en av Sveriges beste badmintonspillere. Nå får han fast stilling som IT-konsulent hos Centric, hvor han kan bruke 30% av stillingen til sin satsing. Målet for Daniel er OL i Tokyo 2020.

I mars lanserte IT-selskapet Centric sin nye sponsorsatsing hvor de skal hjelpe åtte unge idrettsutøvere Sverige og Norge å nå toppen. Den første som er tatt ut på Team Centric er Daniel Ojaäär, 21-år og badmintonspiller for Sveriges beste badmintonlag Fyrisfjädern. Daniel har fem junior SM-gull og en junior EM-bronse og tok nylig sitt andre SM-gull i lag.

– Dette er utrolig kult, sier Daniel Ojaäär, IT-konsulent hos Centric IT Professionals. Jeg syns det er vanskelig å kombinere jobb og satsingen min, men nå kan jeg konsentrere meg mer om satsingen samtidig som jeg jobber mot en god karriere etter endt satsing. Denne typen satsing er virkelig midt i blinken for flere utøvere, og jeg håper flere selskap tar etter slik at denne muligheten kan gist il enda flere utøvere.

Daniel er midt i blinken for Centrics satsing da han har en stor interesse og kompetanse innen IT og er en av de beste i sin idrett. Nå håper Centric at de både kan bidra til at han lykkes på banen og i jobb.

Daniel er langt fra den eneste som har søkt om plass. Nesten 200 søkere har meldt sin interesse så langt. Centric vil gjerne ha flere søkere før fristens utløp 19.mai.

– Vi er glade for at det er så mange søkere til Team Centric. Det gjør at vi kan stille høye krav til de som skal være med på satsingen ”Dream it do IT”, sier Lotte Strøm Solli, Markedssjef i Centric. Vi er på jakt etter de som har gode resultater fra sin idrett kombinert med en kompetanse innen IT.

Vi håper vi får enda flere gode søkere den siste del av søknadsprosessen. Teamets medlemmer skal jobbe ute som konsulenter hos våre mange kunder så da er det viktig at de har god kompetanse på IT.

For mer informasjon kontakt

Lotte Strøm Solli
Centric IT
E-post: lotte.solli@centric.eu

Daniel Ojaäär, IT-Konsult
E-post: daniel.ojaaar@centricsweden.se

Tel: +46 8 96 05 95 / +46 73 660 81 75

Centric er et av Europas største, privateide selskap med 5000 ansatte i Nederland, Belgia, Frankrike, Norge, Romania, Sveits, Sverige och Tyskland. I Norge tilbyr Centric konsulenttjenester innen IT og Økonomi, bemanningstjenester innen helse, samt software innen retail. I Norge har selskapet kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim, Hamar, og Drammen. Konsernet omsatte for ca en halv milliard EUR i hela Europa.

Tags:

Sitater