Batteridrevet ½-tommers muttertrekker med justerbart moment opp til 1150 Nm

- Med Chicago Pneumatic CP8849 velger du tiltrekkingskraft med et enkelt tommeltrykk

Chicago Pneumatic lanserer markedets første ½-tommers batteridrevne muttertrekker, CP8849, med et tiltrekkingsmoment på opp til 1150 Nm. Muttertrekkeren kan stilles inn i fire forskjellige tiltrekkingsposisjoner, lav- og høyfart og henholdsvis 50 og 100 prosents dreiemoment. Ved 100 prosent er momentet ca. 1150 Nm, noe som også gjelder den reverserende posisjonen. De fire forskjellige momentinnstillingene gjør at CP8849 passer like bra for hjulbytte på personbiler, lette lastebiler og SUV-er som for mekanikere som arbeider med så vel lette som tunge kjøretøy eller MRO-applikasjoner.

På baksiden av CP8849 finnes det et tydelig display der de forskjellige innstillingene vises. Med bare et tommeltrykk kan du hoppe mellom de forskjellige innstillingene. Lavfart tilsvarer håndtiltrekking med et moment på ca. 4–5 Nm. I høyfart gir muttertrekkeren ca. 70 Nm, noe som tilsvarer mange bilprodusenters anbefalinger. Med et trykk på 50-prosentknappen gir CP8849 et maksimalt moment på 580 Nm.

–     Vår CP8849 er ikke noe unntak når det gjelder vårt fokus på maksimal ytelse i kombinasjon med optimal ergonomi og sikkerhet for brukeren, sier Peter B Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic. Den nye muttertrekkeren er en perfekt kombinasjon av alt dette. Dessuten gir den brukeren mobilitet takket være batteriet.

Beskytter også seg selv
Muttertrekkeren er ikke bare ergonomisk utformet, men har også mange støtabsorberende punkter som gir den god beskyttelse ved eventuelle støt og fall. Også batteriet er utstyrt med beskyttende gummidempere.  Den børsteløse motoren og det kraftige batteriet gjør at CP8849 også tåler regelmessig og langvarig bruk uten å miste kraft.

Perfekt verktøy for veibergingskjøretøy
I fronten av muttertrekkeren sitter fire LED-lamper som forenkler arbeidet i mørke miljøer. Chicago Pneumatic har lyttet til kundenes behov for en sterk muttertrekker som yter i alle slags situasjoner, og som samtidig er kraftig og slitesterk. Chicago Pneumatics CP8849 leveres med to 20-volts litiumionbatterier på 4 Ah eller 6 Ah og en batterilader pakket i en myk Chicago Pneumatic-veske.

–    Det er en veske som burde være standardutstyr i alle veibergingsbiler når de leveres til kundene, sier Peter smilende og avslutter: Den vil forenkle arbeidet for alle der tilgang til trykkluft er begrenset, ikke minst for veiens helter.

Fakta om CP8849
Batteri:                                              20-volts litiumionbatteri, 4 eller 6 Ah
Belysning:                                         4 stk. LED-lamper
Feste:                                                ½ tomme
Ladetid:                                             90 minutter
Lydnivå:                                             88,7 dB (A)
Maks. moment:                                 1150 Nm
Motor:                                                Børsteløs
Vekt uten/med batteri:                       2,76 kg/3,59 kg

Se CP8849 på YouTube

Vår CP8849 er ikke noe unntak når det gjelder vårt fokus på maksimal ytelse i kombinasjon med optimal ergonomi og sikkerhet for brukeren. Den nye muttertrekkeren er en perfekt kombinasjon av alt dette. Dessuten gir den brukeren mobilitet takket være batteriet.
Peter B Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic