Chicago Pneumatic lanserer to kraftige verktøyserier for industrielle applikasjoner

- CP1114R-serien, perfekt for boring, gjenging og brotsjing
- CP28-serien, kraftige og lette skrutrekkere

Chicago Pneumatic CP1114R er en serie kraftige reversible bormaskiner utstyrt med selskapets ergonomiske grep, Ergo Wing, som gir brukeren et sikkert og komfortabelt grep. CP1114R er utviklet for krevende arbeid innen industrielle produksjons- og vedlikeholdsapplikasjoner.

Chicago Pneumatics nye skrutrekker CP28 kommer i fire ulike modeller, to med pistolgrep og to rette versjoner. De kjennetegnes blant annet av lav vekt, fra 1,2 kg for skrutrekkeren med pistolgrep, og bare 0,6 kilo for den rette modellen. Samtidig gir de godt med krefter, henholdsvis opptil 8,5 Nm og 7 Nm. CP28-serien er utviklet til for eksempel montering av hvitevarer og elektronikk.

CP1114R
Chicago Pneumatics nye CP1114R-serie kommer i fire ulike modeller, to med lavt turtall på 500 og 900 o/min, og to med høyt turtall på 2 600 og 4 000 o/min. De siste sifrene i modellnummeret angir turtallet, for eksempel CP1114R05 for den med det laveste turtallet og CP1114R40 for den med det høyeste.

CP1114R består av fire robuste bormaskiner som, takket være tre kraftige planetgir, garanterer så vel høy driftssikkerhet som lange serviceintervaller og lave vibrasjonsverdier, sier salgsdirektør Peter B. Nilsson. Bormaskinene leverer mye kraft allerede ved lave turtall, og serviceintervallene ligger på 800 timer.

De to lavturtallsmaskinene har, i tillegg til Ergo Wing, også et fremre håndtak for å gi brukeren optimalt grep. Det brede modellutvalget gjør at Chicago Pneumatic kan tilby bormaskiner for en rekke ulike applikasjoner, slik som boring, gjenging og brotsjing i så vel aluminium som rustfritt stål i industrielle produksjons- og vedlikeholdsapplikasjoner.

– De mange modellene gjør at du alltid vil finne en CP1114R som passer perfekt til arbeidsoppgaven, sier Peter B. Nilsson.

CP28
Den nye serien består av fire kompakte skrutrekkere. De to med pistolgrep har hus i aluminium og gummibelagte håndtak, noe som gir verktøyet lav vekt i tillegg til at brukeren får et godt og sikkert grep. De to rette modellene er lette og kompakte for optimalt grep, samtidig som den lave vekten gjør at brukeren ikke blir sliten så fort.

– Lanseringen av CP28-serien gjør at vi nå kan tilby en komplett serie vedlikeholds- og produksjonsverktøy til montering av hvitevarer og elektronikk, sier Peter B. Nilsson. Det er skrutrekkere tilpasset for så vel brede applikasjoner innen vedlikehold og konstruksjon som for krevende montering på løpende bånd.

Teknisk informasjon
Chicago Pneumatic CP1114R
Chicago Pneumatic CP28

Sales  director

E-post:  peter.b.nilsson@cp.com

Om Chicago Pneumatic

– CP1114R består av fire robuste bormaskiner som, takket være tre kraftige planetgir, garanterer så vel høy driftssikkerhet som lange serviceintervaller og lave vibrasjonsverdier. Bormaskinene leverer mye kraft allerede ved lave turtall, og serviceintervallene ligger på 800 timer.
Salgsdirektør Peter B. Nilsson
Lanseringen av CP28-serien gjør at vi nå kan tilby en komplett serie vedlikeholds- og produksjonsverktøy til montering av hvitevarer og elektronikk. Det er skrutrekkere tilpasset for så vel brede applikasjoner innen vedlikehold og konstruksjon som for krevende montering på løpende bånd.
Salgsdirektør Peter B. Nilsson