Seigtrekkende verktøy fra Chicago Pneumatic med et dreiemoment på opptil 8 100 Nm

– Den nye CP66-serien er kraftig, robust og samtidig kompakt

Den nye pneumatiske CP66-serien fra Chicago Pneumatic er særlig beregnet på service og reparasjon av tunge lastebiler og busser samt maskiner og kjøretøy innenfor bergverk og industri. Serien består av fire modeller med dreiemomenter fra 1 300 til 8 100 Nm. ”Minstemann” i serien, CP6613, er bare 254 millimeter lang og veier bare 3,8 kg, eller 4,4 inkludert motholdsarm, men leverer likevel et dreiemoment på hele 1 300 Nm. Det smidige formatet gjør det lett å komme til selv på trange steder.

Dette er en helt ny serie robuste og samtidig kompakte seigtrekkende pneumatiske verktøy som lanseres av Chicago Pneumatic. Først ut på det nordiske markedet er CP6613, CP6626 og CP6641. Den kraftigste modellen, CP6681, lanseres senere i høst. Samtlige verktøy i serien er utstyrt med robuste girkasser og høytytende pneumatiske motorer som leverer høye dreiemomenter på henholdsvis 1 300, 2 600, 4 100 og 8 100 Nm, både forover og bakover.

–     Våre nye og kraftige seigtrekkende verktøy gir et solid resultat og er også et tryggere alternativ til skiftenøkkelen ved service på tunge kjøretøy og anleggsmaskiner, takket være muligheten for presis momentinnstilling, sier Peter B Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic. Vår nye serie har et bredt arbeidsområde og passer også for vedlikehold og reparasjoner i olje-, gass-, kraftproduksjons- og vindkraftindustrien.

Gode vibrasjoner er små vibrasjoner
CP66-serien er, til tross for den høye ytelsen, nærmest vibrasjonsfri. Sammen med et ergonomisk utformet håndtak, enkel enfingerstyring av arbeidsretning og tilpasset tilbehør reduserer dette risikoen for vibrasjons- og belastningsplager for operatøren. Det svært høye dreiemomentet til verktøyene håndteres enkelt med ulike typer mothold, produsert i Weldox700-stål, som avlaster operatøren.

Chicago Pneumatics løsning for digital momentinnstilling, CP Air Torque Control FRL, muliggjør en ekstremt presis trykkjustering, der dreiemomentet kan tilpasses arbeidsoppgaven med en nøyaktighet på ca. +/- 5 prosent.

Langt mellom servicene
Service og vedlikehold av bedriftens verktøypark er en viktig faktor når det gjelder å unngå unødvendige og dyre avbrudd i driften. Under utviklingen av de nye seigtrekkende verktøyene har Chicago Pneumatic derfor lagt stor vekt på at CP66-serien skal kunne brukes i lange perioder uten service. Og utsatte deler som for eksempel beskyttelseskappen skal kunne byttes på enkelt vis, slik at arbeidet ikke stopper opp i lengre tid.

Korte fakta

CP6613 – Arbeidsområde 320 – 1 300 Nm. Lengde 254 millimeter og vekt 3,8 kg, med mothold 4,4 kg

CP6626 – Arbeidsområde 700 – 2 600 Nm. Lengde 300 millimeter og vekt 5,1 kg, med mothold 5,7 kg

CP6641 – Arbeidsområde 1 000 – 4 100 Nm. Lengde 361 millimeter og vekt 8,8 kg, med mothold 9,9 kg

CP6681 – Arbeidsområde opp til 8 100 Nm, mer informasjon kommer når modellen lanseres

Du får mer informasjon om de ulike modellene i CP66-serien ved å klikke på modellnavnet ovenfor.

Telefon: +46 (0)70 863 99 50
E-post: peter.b.nilsson@cp.com

NTT AS
Oddvar Linga
Telefon: (+47) 952 09 343
E-post: olinga@ntt.no
Skippergata 8, N-3732 Skien

Våre nye og kraftige seigtrekkende verktøy gir et solid resultat og er også et tryggere alternativ til skiftenøkkelen ved service på tunge kjøretøy og anleggsmaskiner, takket være muligheten for presis momentinnstilling. Vår nye serie har et bredt arbeidsområde og passer også for vedlikehold og reparasjoner i olje-, gass-, kraftproduksjons- og vindkraftindustrien.
Peter B Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic