Stillegående og effektive kompressornyheter fra Chicago Pneumatic

–    Ny generasjon skruekompressorer

Chicago Pneumatics CPM 10-20 er en serie moderne kompakte skruekompressorer på 7,5, 11 og 15 kW. En ny generasjon kompressorelementer gjør kompressorene mer effektive, samtidig som de bruker mindre energi. Selskapets skruekompressorteknologi gir både lave vibrasjoner og lave lydnivåer, 64 til 71 dB (A), noe som gjør at du kan sette kompressorene i arbeidslokalet. Et nyutviklet panel sørger for overvåkning, kontroll og beskyttelse av kompressoren samt sikrer og forenkler vedlikeholdet for optimal driftssikkerhet.

Chicago Pneumatics nye skruekompressorer, CPM 10-20, kan fås som gulvmontert, tank montert og som komplette enheter med integrert kjøletørke med eller uten filter (G og C), alt etter hvilke krav som stilles der de skal brukes. Den kompakte utførelsen, som er under en kvadratmeter på gulvmontert modell og ca. 1,4 kvadratmeter tankmontert som også forenkler plasseringen.

– Med nye CPM 10-20 kan vi tilby en komplett kompressorløsning som garanterer tørr og ren luft, som egner seg for svært krevende applikasjoner samtidig som de er både plass- og energibesparende, sier selskapets salgsdirektør Steven Kjell.

Det lave lydnivået gjør dessuten at du kan installere kompressoren nær arbeidsplassen, noe som også er økonomisk.

Enkel service
Det nye kontrollpanelet, ES4000, gir deg all informasjonen du trenger for å kontrollere funksjoner og håndtere servicen for en sikker og avbruddsfri drift. Panelet gir også advarsler hvis det skulle oppstå problemer, slik at det kan rettes opp uten dyre reparasjoner og lange, kostbare driftsopphold.

– Det nyutviklede panelet gjør at en person kan vedlikeholde, overvåke og styre kompressoren, sier Steven Kjell. Alle forbruksdelene på kompressoren er strategisk plassert, med enkel tilkomst fra toppen, for å forenkle vedlikeholdet. Løsningen sparer dessuten både tid og penger.

Typiske bruksområder
Kompressorene, som selvsagt er CE-merket, kan brukes gulvmontert eller tankmontert med volumer på 270 eller 500 liter. De leverer et trykk på 8, 10 og 13 bar alt etter modell. Selskapets CPM 10-20 er beregnet for bruk på bil-, dekk- og lakkeringsverksteder, mindre produksjonsverksteder og vedlikeholdsverksteder, men også i mikrobryggerier og andre lignende bruksområder. Den nye CPM-serien oppfyller selvsagt markedets strenge krav.

Steven Kjell

E-post: steven.kjell@cp.com

easyair.se

Kontakt oss på:
www.cp.com/nordic

www.ntt.no

I Norge er NTT AS vår forlengede arm og har både salgs- og serviceapparat som bistår med teknisk kompetanse og support.

– Med nye CPM 10-20 kan vi tilby en komplett kompressorløsning som garanterer tørr og ren luft, som egner seg for svært krevende applikasjoner samtidig som de er både plass- og energibesparende.
Salgsdirektør Steven Kjell
– Det nyutviklede panelet gjør at en person kan vedlikeholde, overvåke og styre kompressoren,. Alle forbruksdelene på kompressoren er strategisk plassert, med enkel tilkomst fra toppen, for å forenkle vedlikeholdet. Løsningen sparer dessuten både tid og penger.
Salgsdirektør Steven Kjell