To nye 20-volts vinkelslipere fra Chicago Pneumatic

- CP8345 og CP8350 kombinerer høy ytelse med god ergonomi

Chicago Pneumatic utvider sortimentet av batteridrevne proffmaskiner med to nye 20-volts vinkelslipere. De nye vinkelsliperne fra Chicago Pneumatic er ideelle for mekanikere som jobber med lette så vel som tunge kjøretøy eller MRO-applikasjoner. Den kraftige børsteløse motoren har en effekt på 750 W, og batteriets plassering gjør dem perfekt balanserte, noe som bidrar til god arbeidsergonomi.

–    Når vi utvikler produkter, har vi alltid fokus på maksimal ytelse kombinert med optimal ergonomi og sikkerhet for brukeren, sier Peter B Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic. Våre to nye vinkelslipere CP8345 og CP8350 er intet unntak. I tillegg til at de er praktiske å jobbe med, tåler de også regelmessig og langvarig bruk.

Vinkelsliperens sprengbeskyttelse kan enkelt roteres med et knappetrykk for beste kontroll i ulike arbeidsvinkler og på trange steder. Sikkerhetssperren på maskinens underside stopper skiven raskt hvis brukeren skulle miste grepet.

Peter fortsetter:

–     Vår ekspertise innen luftdrevne vinkelslipere kombineres med bevegeligheten og komforten av batteridrift i en vinkelsliper med fantastisk ergonomi, komfort og økt brukersikkerhet.

Vinkelen på det fremre håndtaket gir bedre presisjon
Det fremre håndtaket, som kan monteres på høyre og venstre side, er plassert i en 20-graders vinkel. Vinkelen forbedrer både komforten og presisjonen ved kapping og sliping. Batteriets unike plassering gjør også, i tillegg til at det gir brukeren perfekt balanse og komfort, at vinkelsliperen kan brukes i en minimal vinkel mot arbeidsstykket.

CP8345 og CP8350 leveres med to 20-volts litium-ion-batterier på 4 Ah eller 6 Ah, en batterilader, et fremre håndtak for høyre- eller venstremontering samt en spennøkkel. Alt pakket i en myk Chicago Pneumatic-bag. Det som skiller dem fra hverandre, er skivediameteren, CP8345 er tilpasset for 115-millimeters skiver og CP8350 for 125-millimeters skiver.  Tilhørende slipe- og kappskiver kan også bestilles.

Ytterligere tekniske data CP8345/CP8350:

Turtall:                                 8 500 o/min
Batteri:                                20-volts litium-ion-batteri, 4 eller 6 Ah
Lading:                               90 min
Maskinhode:                      Aluminium
Låsing av skive:                 Spindellåssystem, frigjøres med et knappetrykk
Vekt uten/med batteri:        2,03 kg / 2,76 kg
Lydnivå:                              78 dB (A)

Kobling til YouTube
Se filmen om CP8345/8350 på YouTube

– Når vi utvikler produkter, har vi alltid fokus på maksimal ytelse kombinert med optimal ergonomi og sikkerhet for brukeren. Våre to nye vinkelslipere CP8345 og CP8350 er intet unntak. I tillegg til at de er praktiske å jobbe med, tåler de også regelmessig og langvarig bruk.
Peter B Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic
Peter B Nilsson, nordisk salgssjef hos Chicago Pneumatic