Cision lanserer nettverk for sosiale medier

Cision skaper økt synlighet for kunder i sosiale medier. Nå publiseres pressemeldinger i medier som Twitter, Bloggy og Netvibes.

Mikrobloggingens betydning for nyhetsflommen øker med enorm hastighet. Tilveksten av sosiale nettverk innebærer store muligheter til å kommunisere med nye målgrupper og invitere til dialog. Cision følger utviklingen nøye og i dag kan Cisions kunder ved hjelp av verktøyet CisionPoint publisere sine pressemeldinger og rapporter på mikroblogger som Twitter, Bloggy og Identi.ca. På disse stedene kan besøkende på en enkel måte følge nyhetsflommen, spre og kommentere nyheter og stille spørsmål.

– Cision har sterkt fokus på å hjelpe våre kunder med å kommunisere via sosiale medier for å øke online synlighet blant gamle og nye målgrupper i tillegg til å skape dialog med dem. Ved å publisere pressemeldinger på mikrobloggene blir informasjonen tilgjengelig for nye målgrupper som aktivt kan kommentere nyheten. Om kort tid kommer vi også til å tilby våre kunder muligheten til å synes med bilder og film dirkte på nettsteder som Flickr og YouTube, sier Yann Blandy, Regional Director Cision Northern Europe.

Cisions strøm av pressemeldinger og rapporter kan også følges via applikasjoner som Netvibes, iGoogle og FriendFeed. Under finner du lenker til ulike kanaler hvor du kan følge strømmen.

Dette er bare begynnelsen av Cisions satsing på sosiale medier. Vi kommer til å presentere flere nyheter som gir økt synlighet på nettet. Her følger en videokommentar fra Yann Blandy:

Kanaler:
Twitter / CisionWire