Samsung Electronics mobildivisjon signerer global avtale med Cision

Samsung Electronics’ mobildivisjon har signert en global avtale med Cision. Mobildivisjonen i Samsung Electronics er verdens nest største produsent av mobiltelefoner og er et av fem forretningsområder i Samsung Electronics. Avtalen inkluderer en heldekkende kommunikasjonsløsning for omfattende medieovervåking og medieanalyse i 37 land.
Ved hjelp av Cisions unike analysemetoder kan mobildivisjonen i Samsung Electronics gjennomføre en enhetlig analyse av sine PR-aktiviteter i alle de 37 markedene som avtalen omfatter, noe som avlaster oppfølgingen på så vel globalt som regionalt nivå. Avtalen omfatter også tilgang til Cisions integrerte tjenesteplattform, CisionPoint, hvor Samsung kan følge og håndtere sin medieovervåking.

– Vi er stolte over at Samsung Electronics mobildivisjon har gitt oss denne tilliten, noe som bekrefter at Cision har et meget konkurransedyktig tilbud til store globale selskaper, sier Niklas Flyborg, VD, Cision AB. At mobildivisjonen hos Samsung Electronics velger oss som samarbeidspartner styrker Cisions posisjon som verdensledende innen medieovervåking, kommunikasjonsløsninger og medieanalyse.

– Som en av de ledende mobiltelefonselskaper er vi nødt til å lytte nøye til våre forbrukere. Overvåking av medias vinklinger og synspunkter er essensielt for å kunne implementere tilbakemeldinger fra forbrukerne i våre produkter og strategi, sier Younghee Lee, Vice President of Marketing Group, Samsung Electronics. Takket være Cision får vi et verktøy som sentraliserer medieovervåkingen, noe som hjelper våre globale markedsaktiviteter til å bli mer effektive og proaktive.

Oppdraget starter 1. juni.

For ytterligere informasjon, ta gjerne kontakt med:

Niklas Flyborg
Adm. direktør og konsernsjef
Cision AB
E-post: niklas.flyborg@cision.com

Sophia Kim
Telecom PR Manager
Samsung Electronics Co., Ltd.
Tel: +82 31 301 2026
Mobil + 82 16 9530 2613
E-post: Sophia.kim@samsung.com

Erik Johannesson
Nordisk PR-chef
Samsung Electronics Nordic AB
E-post: erik.johannesson@samsung.se

Om Cision:

Cision forbedrer kunders prestasjoner gjennom programvareløsninger og integrerte tjenester innen omdømme- og kampanjehåndtering, medieovervåking og kartlegging av mediekontakter.

Cision AB er notert på Nordiska börsen i Stockholm og har ca. 17 000 aksjeeiere. Selskapet har rundt 2 600 ansatte og omsatte i 2007 for 1,9 milliarder svenske kroner. Cision driver virksomhet i USA, Storbritannia, Sverige, Canada, Tyskland, Norge, Finland, Danmark, Portugal, Litauen, Nederland, Hong Kong og Kina og har samarbeidspartnere i ytterligere 125 land. www.cision.com

Om Samsung Electronics
Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er ledende produsent av TV, minnebrikker, mobiltelefoner og TFT/LCD-skjermer med 150 000 ansatte I 62 land innen fem forretningsområder. Samsung er i dag et av verdens raskest voksende varemerker. Konsolidert salg økte i 2007 til 103,4 milliarder dollar. Seks milliarder dollar ble investert i forskning og utvikling i 2006. Samsung Electronics Nordic AB omsatte i 2007 for syv milliarder svenske kroner. Siden 1997 har selskapet vokst raskt, har i dag 260 medarbeidere og tilbyr det siste innen mobiltelefoni, lyd og bilde, IT-produkter og hvitevarer.