Cision lanserer redaksjonell kalender

Et nytt PR-verktøy som gir deg forhåndsinformasjon om hva avisene planlegger å skrive om og når.

Denne uken lanseres et nytt kostnadsfritt verktøy – Cisions redaksjonelle kalender som hjelper mediefolk med å planlegge nyhetsutsendelser da de får kontroll på hvilke emner som aviser og medier planlegger å skrive om, samt ved hvilket tidspunkt. Med nesten 300 000 globale redaksjoner som har angitt sine planlagte bilag og emner for 2011, får brukere av denne kalenderen et avgjørende forsprang i mediaplanleggingen for det kommende året.

- Cisions redaksjonelle kalender lar brukere nå riktig medie til riktig tid og forbedrer dermed kommunikasjonen mellom media og kommunikatører. Kalenderen eliminerer unødvendige timer ved å søke etter publiseringsinformasjon, ettersom den viser eksakt når mediene kommer til å ha fokus på ett bestemt emne sier Frida Wickholm, kommunikasjonsansvarlig i Cision Skandinavia.

Brukere kan finne sine relevante områder ved å benytte søkeord og ulike datoer. Kalenderen viser også informasjon om utfallet, link til hjemmeside, tidsfrister såvel som siste innleveringsdato og publiseringstidspunkt. Kalenderen muliggjør til og med nedlastning av hele excelfiler eller enkelte datoer, samt matching med din kalender i outlook. Grensesnittet er dessuten brukervennlig og kompatibelt med Windows, Mac og mobile enheter. Kalenderen finnes nå tilgjengelig online.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Wickholm,Communications Manager Scandinavia
E-post:
frida.wickholm@cision.com
Linnégatan 87A
104 51 Stockholm

Cision skaper forutsetninger for at selskap og organisasjoner kan ta bedre beslutninger og nå bedre resultat gjennom plattformen CisionPoint, som tilbyr tjenester for kommunikasjons- og PR-ansvarlige. CisionPoint ble i 2009 vinner av CODiE Award i klassen Best Online News Service av Software, tildelt av Information Industry Association (SIIA). Med lokal ekspertise og global rekkevidde leverer Cision Cision relevant medieinformasjon, distribusjonstjenester tilpasset forskjellige målgrupper, medieovervåkning og kvalifiserte analyser. Cision har kontor i Europa, Nord–amerika og Asia, samt partnere i 125 land. Cision AB er notert på Stockholmsbörsen og omsatte for 1.5 milliarder i 2009. Denne pressemeldingen finnes også på http://no.cision.com/

Tags: