Nå starter byggingen av nye CC Drammen

Sektor Gruppen har på vegne av NIAM inngått avtale med Wegger & Kvalsvik Entreprenør AS om utviklingen av nye CC Drammen. Totalt skal det investeres nærmere 250 millioner kroner i prosjektet.

- CC Drammen skal fremstå som et moderne senter i en historisk kontekst, der møtet mellom det nye og det gamle bidrar til å skape spennende arkitektoniske kontraster. Bygningsmassen består av hele syv bygg. Tre av byggene skiller seg ut fra ulike tidsepoker, noe som har gjort planleggingsarbeidet noe mer utfordrende. Vi har ønsket å bevare og løfte frem særegne kvaliteter ved disse byggene, slik at vi utvikler et kjøpesenter som passer godt inn i en bydel preget av sammensatt bebyggelse, sier eiendomsdirektør Lars Henrik Wold i Sektor Gruppen.

CC Drammen eies av NIAM, og forvaltes av Sektor Gruppen som er ansvarlige for utvikling og drift av senteret.

Holder åpent under byggeperioden
Byggearbeidene vil starte i løpet av september, og det er mye som skal gjøres før CC Drammen står ferdig i løpet av første halvår 2017. En ny inngang mot Tomtegata skal etableres, den klassiske teglsteinsfasaden fra midten av 1800-tallet skal løftes frem igjen, og 20 000 kvadratmeter skal bygges og rehabiliteres.

CC Drammen vil holde åpent under hele byggeperioden, dermed er det mulig for kundene å følge prosessen frem mot et nytt senter på nært hold. Det stiller også krav til entreprenøren.

- Wegger & Kvalsvik Entreprenør har god erfaring med bygging av kjøpesenter i drift, og er et solid entreprenørselskap med dyktige medarbeidere. Det var viktig for oss i valg av entreprenør, og vi gleder oss til et tett samarbeid i tiden fremover, sier prosjektsjef Jannecke Rødseth i Sektor Gruppen.

CC Drammen skal bygges og driftes med en høy miljøprofil gjennom den internasjonale standarden BREEAM Nor og BREEAM Nor-In use.

- Vi er svært godt fornøyd med kontraktsinngåelsen og den tillitt Sektor Gruppen har vist oss. Dette er en strategisk viktig jobb for Wegger & Kvalsvik Entreprenør AS uttaler daglig leder Britt Røed Lohne.

- Vi har et godt samspill med Sektor Gruppen og ser frem til videre samarbeid i utførelsen av prosjektet. Nybygg og rehabilitering av senter i drift er både spennende og utfordrende, hvor Wegger & Kvalsvik Entreprenør AS skal være det rette valget for alle involverte parter, sier avdelingsleder Tommy S. Pedersen.

G-Max og Rusta er klare
Det blir flere nye spennende butikker på CC Drammen, der sterke merkevarer som G-Max og Rusta er klare. I tillegg vil det gjøres noen interne rokkeringer slik at flere eksisterende butikker vil åpne i nye lokaler på sentre.

Bilde: fv Britt Røed Lohne daglig leder Wegger & Kvalsvik Entreprenører AS, Tommy S. Pedersen avdelingsleder Wegger & Kvalsvik Entreprenærer AS, Jannecke C.R. Rødseth prosjektsjef Sektor Gruppen, Cato Dehli Lauritzen utviklingsdirektør Sektor Gruppen.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Lars Henrik Wold, eiendomsdirektør Sektor Gruppen, mobil: 975 48 487
Jannecke Rødseth, prosjektsjef Sektor Gruppen, mobil: 932 52 524
Tommy S. Pedersen, avdelingsleder Wegger & Kvalsvik Entreprenør AS, mobil: 928 97 903