RETTSLIG PROSESS MOT SWISS CLINIC AB

Report this content

Norske CLS Technology AS er i rettslig prosess mot svenske SWISS CLINIC AB i Norge, Sverige og Danmark pga ulovelig markedsføring samt brudd på private label avtale på flere kosmetikk produkter

6. april 2016, Oslo, NORGE – CLS TECHNOLOGY AS har nylig startet rettslig prosess mot sin tidligere Privat Label kunde SWISS CLINIC AB i Norge, Sverige og Danmark Swiss Clinic har brutt sine salgsrettigheter i Retail markedet, ved å ha solgt og markedsført Private Label produktene «Swiss Rejuvenator GEL og Swiss Sanitizing Spray til blant annet Vita AS i Norge. «Vi har brutt all samarbeid med Swiss Clinic, men allikevel fortsetter de å markedsføre være produkter, blant annet på i sine internettbutikker, selv om de ikke lengre har produktene på lager. På nettsidene fremgår det at de midlertidig er utsolgt, men at kundene kan forhåndsbestille produktene. Swiss Clinic vet at de aldri vil kunne levere disse prisbelønte produktene igjen. Slik føres forbrukerne bak lyset. De prøver nå desperat å få tak i nye privat label produkter, som trolig ikke vil være på plass før om flere måneder. I mellomtiden tror kundene deres at de kjøper/bestiller våre produkter, men vil i etterkant få helt andre produkter levert. Dette er klart brudd på markedsføringsloven, og grov svindel overfor disse kundene» sier Styreleder i CLS Technology Morten Sundstø.

«Vi har over mange år utviklet våre unike aktive ingredienser, som også er patenterte, og merkevare beskyttet. Vi lager en rekke kosmetiske sluttprodukter, som vi selger global under egne merkevarer, men også som private labels. Vi risikerer å lide et betydelig økonomisk tap på grunn av Swiss Clinic’s oppførsel, ettersom deres ulovlige salg og markedsføring er i direkte konflikt med andre eksklusive salgs og markedsføringsavtaler vi har inngått. Vi vurderer derfor å kreve et betydelig millionbeløp i erstatning av Swiss Clinic» fortsetter Sundstø.

Kontakt:

Morten Sundstø (Grunder & Styreleder), Telefon: +47 95061860, e-mail: ms@cls.technology

www.cls.technology

About CLS Technology AS

CLS Technology develops, sells and distributes unique natural active ingredients, and makes finished formulations and products based on these ingredients. It is important for us to only work with all natural ingredients that also are well documented. Our focus is Immune Health, Brain Health, Bone Health and Hearth health. The target markets are Food Supplements, Food Ingredients, Medical Devices, Medical Food and Cosmetic Ingredients.

CLS Technology`s business idea is to identify and develop products that contain Beta 1,3/1,6 D-glucan, Marine Phospholipids, Caviar Powder, and Vitamin K2-MK7, for the use in nutraceuticals, pharmaceuticals and cosmetic products. We will exploit, develop and protect collected knowledge within the areas of marine biology, pharmacology, medicine, and nutrition biology and process technology. Over the last years we have delivered more than 40 ready-to-go end-consumer products, where minimum one of active ingredients is incorporated.

CLS Technology has offices in Norway, UK, Latvia, Slovakia and USA.

Tags: