Coast Air åpner ny rute mellom Stord og Gdansk

Som et ledd i å øke inntektene, har Coast Air besluttet å åpne en ny rute mellom
Stord og den polske, kulturrike, byen Gdansk, fra og med den 20. november.

Bakgrunn for en ny direkterute er behovet for polsk arbeidskraft til Stord, Sunnhordland og deler av Haugesundregionen.

Basert på den informasjon selskapet har fått fra markedet, har Coast Air besluttet å fly
Stord Lufthavn – Lech Walesa Airport på tirsdager og onsdager. Avgang fra Stord blir kl 10:10 og fra Gdansk kl 13:50.

Kort informasjon om Gdansk

Byen med sine 450.000 innbyggere, ble grunnlagt allerede år 997 og regnes som en av Europas vakreste middelalderbyer. Den er et viktig kulturelt og vitenskapelig sentrum og et betydelig transportknutepunkt i det nordlige Polen. Byen ligger ved elven Motawas utløp til Wisla ved Gdanskbukten. Sammen med de to nærliggende byene Gdynia og Sopot danner den storbyområdet Trippelbyen som har en befolkning på over 1 million.