Coast Air forlater Andenes

PRESSEMELDING

2. februar 2007

Coast Air forlater Andenes

Coast Air har startet en omfattende forandringsprosess, med mål å forbedre selskapets lønnsomhet.
- Vi snur nå alle steiner, og ser på alle muligheter til å senke kostnader og skape nye inntekter. Vi skal skape ett selskap med en sunn økonomi og med en plattform som gir næringsliv og privatpersoner gode flyforbindelser i de deler av landet hvor vi opererer, sier Coast Airs administrerende direktør Kjell Fredheim.

Coast Air driver i dag rutene Andenes, Bodø, Tromsø på konsesjonsbasis.
Denne operasjonen er helt isolert fra Coast Airs øvrige flyoperasjoner, og har dermed generert høyere kostnader enn forventet. Coast Air har derfor besluttet å avslutte denne operasjonen.
- Administrerende direktør Kjell Fredheim sier at Coast Air beklager at man nå må trekke seg ut fra produksjonen i nord, med virkning fra 01.04.07, men at han er glad for at man sammen med Samferdselsdepartementet har funnet en alternativ løsning med Widerøe. Widerøe har de rette geografiske forutsetningene for å kunne gi de berørte parter en fortsatt utmerket service.

For eventuell mer informasjon vennligst kontakt
Vigleik Dueland
Kommersiell sjef

Telefon 92 08 46 89