Coast Air starter ny rute mellom Haugesund og Molde

Søndag den 30. oktober klokken 19.40, er det klart for første fly på Coast Airs nye rute mellom Haugesund og Molde, som lanseres på reiselivsmessen i Haugesund til helgen.

Siden i august i fjor har Coast Air vært inne i en svært ekspansiv utvikling. I mai ble fly nummer ni innkjøpt, og det tiende står for døren, for å stå rustet for ruteutviklingen. Ruten mellom Haugesund og Molde vil flys fra Haugesund søndag, mandag og torsdag, med retur mandag, torsdag og fredag og er spesielt tilpasset pendlere til Molde/Aukra og Ormen Lange-utbyggingen. Våre markedsundersøkelser i næringslivet på Haugalandet har vist at reiseaktiviteten til Møre og Romsdals hovedstad, med ca 23.000 innbyggere er lav. Unntaket er næringer som er knyttet til olje- og gassutbyggingen på Aukra. Dette kan vi se som et potensiale for det lokale næringsliv, som nå får bedre forutsetninger for forretning langs hele Vestlandet. Som kjent er Bergen og Kristiansund med i Coast Air sitt rutenett fra før. Gründere som ønsker å utvikle sin virksomhet langs Vestlandet kan benytte seg av Coast Airs helt spesielle Gründerbillett, som innrømmer 20% rabatt det første virksomhetsåret. Coast Air har hatt suksess med sine weekendpakker (fly/hotell) som tilbys privatmarkedet, og det vil komme tilsvarende attraktive tilbud til både Molde og Haugesund. Derved befester vi vår strategi om å være Vestlandets flyselskap. Coast Air er et av Norges mest punktlige, og rutenettet består etter utvidelsen av 10 destinasjoner: Haugesund, Stord, Bergen, Molde, Kristiansund, Trondheim, Fagernes, Oslo, Skien og Sandefjord. I tillegg til rutenettet med ca 50 daglige avganger, har selskapet for tiden stor aktivitet i chartermarkedet, med 19 og 48 seters fly. For mer informasjon, vennligst kontakt Vigleik Dueland Markedssjef Mobil 92 08 46 89 vd@coastair.net