Coast Air støtter utvikling av lokal kunst og lokale kunstnere

Coast Air ønsker på forskjellige måter å støtte en positiv utvikling i selskapets hjemmemarked. Først og fremst handler det om å skape gode transportløsninger for regionens næringsliv og for privat reisende, men også innenfor noen andre utvalgte områder kan Coast Air bidra. Selskapet har lenge støttet Haugesunds fotballag – FKH og nå tar vi et nytt steg ved å støtte noen av regionens unge kunstnere.

Interessen for kunst og kultur i regionen strekker seg langt tilbake i tiden og kulturlivet er fortsatt aktivt. Ett problem for mange av dagens unge kunstnerer er å få vist frem sin kunst for et bredere publikum. Her ønsker Coast Air å hjelpe ved å la våre tre største fly fungere som et små utstillings- og salgssteder.

Coast Air ønsker å samarbeide med aktuelle institusjoner om prosjektet.

Først ut i dette litt spesielle ”galleri-miljøet” er Anne Kvalevaag.

Anne Kvalevaag er oppvokst i Kvalavåg, en liten bygd på nordvest Karmøy, mellom Bergen og Stavanger. Etter avsluttet gymnas fortsatte hun med 5 års skolegang og utdannelse før hun flyttet tilbake til hjembygda. Her arbeider hun som lærer i Kulturskolen innenfor visuell kunst-fag med barn og ungdom. Ellers driver hun på med egne prosjekter og utstillinger der hun liker å utforske ulike teknikker innenfor trykk (lito, lino, monotypi), maleri, film og foto. Målet er å kunne leve av kunsten.
Ombord på flyet finnes en brosjyre som omtaler kunstneren. Brosjyren inneholder også opplysninger om hvordan man kan kjøpe bildene.