COD – INTENSJONSAVTALE OM SALG AV ATLANTIC COD FARMS AS

Codfarmers ASA (”Codfarmers” eller ”selskapet”) har inngått en intensjonsavtale med en solid industriell aktør om Codfarmers salg av Atlantic Cod Farms AS med datterselskaper (”ACF”), med unntak for Festøy Eiendom AS. I transaksjonen er partene enige om en verdi på ACF’s eiendeler og rettigheter på NOK 40 millioner, og at gjelden i ACF skal komme til fradrag ved fastsettelse av prisen på aksjene i ACF. I tilknytning til transaksjonen vil Codfarmers lån til ACF, som for tiden er på ca NOK 55 millioner bli konvertert til aksjer i ACF. Hoveddelen av beløpet på NOK 40 millioner vil dekke ekstern gjeld i ACF.

Gjennomføring av transaksjonen er bl.a. betinget av kjøpers due diligence-gjennomgang av ACF, at partene blir enige om en endelig aksjekjøpsavtale, og at transaksjonen godkjennes av partenes styrer og relevante myndigheter.

Det er knyttet usikkerhet til om og eventuelt når transaksjonen vil bli gjennomført.

For ytterligere informasjon kontakt: