COD – MELDEPLIKTIG HANDEL OG FLAGGING

Halfdan Holme AS har i dag tegnet 1.250.000 aksjer til kurs kr 2 i reparasjonsemisjonen i Codfarmers ASA ("Codfarmers"). Det er videre inngått avtale om at Halfdan Holme AS kjøper 250.000 aksjer i Codfarmers fra AS Banan til kurs kr 2 per aksje.

Etter dette vil AS Banan eie 4.337.409 aksjer i Codfarmers. Dersom Halfdan Holme AS gis full tildeling i emisjonen vil Halfdan Holme AS eie 1.826.807 aksjer i Codfarmers. Samlet vil i så fall AS Banan og Halfdan Holme AS eie 6.164.216 aksjer i Codfarmers, noe som representerer 10,67% av aksjene i Codfarmers før gjennomføring av reparasjonsemisjonen.

Dersom Halfdan Holme AS ikke gis tildeling i emisjonen, vil Halfdan Holme AS eie 576.807 aksjer i Codfarmers. Samlet vil i så fall AS Banan og Halfdan Holme AS eie 4.914.216 aksjer i Codfarmers.

Kristian Nergaard og hans nærstående eier samtlige aksjer i Halfdan Holme AS, og en betydelig eierandel i AS Banan. Kristian Nergaard er varamedlem i styret i Codfarmers.