COD – OPPDATERING VEDRØRENDE AKKORD

Det vises til børsmelding av 18. desember 2013 vedrørende Codfarmers ASA’s forslag om frivillig akkord. I henhold til akkordforslaget skulle usikrede krav per 16. desember 2012 ettergis med 50%, og de gjenværende 50% skulle betales innen 15. april 2013.

Som følge av at det har tatt lengre tid enn opprinnelig forventet å avhende eiendeler og datterselskaper har konsernet ikke likviditet tilgjengelig til å foreta betaling den 15. april 2013 i henhold til akkorden. Konsernet vil anmode de usikrede kreditorene som omfattes av akkorden i Atlantic Cod Farms AS og Atlantic Cod Juveniles AS om en utsettelse på én måned, og de usikrede kreditorene som omfattes av akkorden i Codfarmers ASA og selskapets øvrige datterselskaper om en utsettelse på tre måneder. Slik anmodning vil skje ved brev til den enkelte kreditor.

Konsernet drives nå med en betydelig redusert kostnadsbase, og pådrar seg ikke ny gjeld.

For nærmere informasjon kontakt:

CEO Harald Dahl på hd@codfarmers.com (+47 901 19 282), eller
fungerende styreleder Ulf H. Sørdal på uso@steenstrup.no (+47 419 16 717).