COD – RETTET EMISJON MOT INC INVEST AS

Det vises til tidligere børsmeldinger fra Codfarmers ASA (“Codfarmers”) vedrørende avtale med Havlandet Havbruk AS og dets morselskap INC Invest AS om finansiering av kjøp av yngel.

Codfarmers’ styre har i dag, i henhold til nevnte avtale og på basis av fullmakt til styret til å forhøye aksjekapitalen gitt av generalforsamlingen den 4. april 2011, besluttet å gjennomføre en rettet emisjon mot INC Invest AS på 368.795 nye aksjer til tegningskurs NOK 7,80 per nye aksje. Emisjonen vil gi Codfarmers et bruttoproveny på NOK 2.876.600 til finansiering av kjøp av yngel.

Kapitalforhøyelsen i forbindelse med den rettede emisjonen forventes registrert i Foretaksregisteret rundt 10. november 2011. Etter at kapitalforhøyelsen er registrert vil Codfarmers ha en aksjekapital på NOK 42.284.186 fordelt på 42.284.186 aksjer, hver pålydende NOK 1,00.