Codfarmers fått lånetilsagn på NOK 30 millioner fra Innovasjon Norge

Innovasjon Norge har 4. juni 2009 innvilget Codfarmers ASA NOK 30 millioner i lån. Lånet har en tre års løpetid med to års avdragsfrihet etter låneopptak. Låneavtalen forutsetter at partene enes om akseptable covenant strukturer i forhold til egenkapitalandel og likviditetsgrad. -Codfarmers er svært positive til at Innovasjon Norge velger å innvilge lån til selskapet og andre aktører i næringen i et krevende kapitalmarked. Dette bidrar til å utvikle torskeoppdrett videre og legger forholdene til rette for verdiskapning og nye arbeidsplasser i distriktene, sier Michael Malling, konsernsjef i Codfarmers ASA. Innovasjon Norge har tidligere innvilget Codfarmers ASA lån på til sammen NOK 20 millioner, samt investeringstilskudd på til sammen NOK 12,6 millioner.