CODFARMERS FORESLÅR FRIVILLIG AKKORD

Det vises til tidligere børsmeldinger vedrørende Codfarmers ASA’s (”Codfarmers” eller ”selskapet”) finansielle utfordringer. Codfarmers har nå foreslått en frivillig gjeldsordning for sine kreditorer. Gjeldsordningen innebærer følgende for krav mot selskapet per 16. desember 2012:

(a)    prioriterte krav og gjeld til det offentlige dekkes fullt ut;

(b)   usikrede krav under NOK 10.000 dekkes fullt ut;

(c)    usikrede uprioriterte krav over NOK 10.000, dekkes med (i) NOK 10.000 og (ii) 50 % av fordringens pålydende over NOK 10.000, senest innen 15. april 2013.

Selskapet har forbeholdt seg muligheten til fullt ut å dekke gjeld til enkelte driftskritiske leverandører. Pantesikrede fordringer omfattes ikke av forslaget til gjeldsordning.

Krav som pådras etter 16. desember 2012 vil dekkes etter hvert som de forfaller.

Gjeldsordningen forutsetter at kreditorene gir ordningen sin tilslutning og at Codfarmers får etablert den finansiering som utbetalingen til kreditorene innebærer. Fristen for aksept av gjeldsordningen er 10. januar 2013.

For ytterligere informasjon kontakt: