RESULTATVARSEL 3. KVARTAL 2008

Basert på foreløpig konsernregnskap vil resultatet for 3. kvartal 2008 bli dårligere en forventet. De reduserte prisene på torsk innebærer reduserte inntekter i perioden og en ekstraordinær nedskrivning av stående biomasse.

Nedgangen i torskeprisen synes først og fremst å henge sammen med at finanskrisen har ført til redusert kjøpekraft hos forbrukerne i eksportmarkedene og at det har funnet sted en vridning i etterspørselen over til billigere fiskeslag og alternative proteinkilder.

Selskapet har pr. 3. kvartal 142 MNOK i kontanter, ubrukte lån og trekkfasiliteter.

Det vil bli gitt ytterligere informasjon i forbindelse med fremleggelsen av resultat for 3. kvartal 2008 på Shippingklubben, torsdag 13.november, kl.08.30.