ContextVision rapporterer en driftsmargin på 39 % 3. kvartal

Driften i 3. kvartal genererte en driftsmargin på 39 % og en svært sterk kontantstrøm på 8,2 millioner SEK. Salget i kvartalet (16,6) er lavere enn i samme periode i fjor (23,4). Hovedgrunnen til dette, som nevnt i fjor, er at salget var ekstraordinært høyt på grunn av flere nye store avtaler i USA 3. kvartal 2007. Flere nye kontrakter er signert i løpet av perioden, bl.a. en datatomografiavtale med en ledende OEM og flere avtaler med globalt ledende røntgenprodusenter i USA, Kina, Israel og Sør-Amerika.

Tilbakekjøp av egne aksjer kommer till å ske i løpet av 4. kvartal.

Torsdag 23. oktober kl 15.00 i Felix Konferansesenter (Bryggetorget 3, Oslo) vil CEO Jan Erik Hedborg presentere resultatene for 3. kvartal 2008.

Presentasjonen vil også være tilgjengelig som webcast på denne koblingen: http://www.cik.no/contextvision/081023/081023_contextvision.php

Du finner mer informasjon om ContextVision på www.contextvision.com

Om oss

ContextVision is the leading independent developer in medical imaging enhancement, analysis and processing technologies, serving leading OEMs and distributors for more than 25 years. ContextVision’s embedded imaging software is relied upon daily by thousands of users around the globe. ContextVision’s patented GOP algorithm allows unprecedented image quality to be achieved by simultaneously enhancing fine structure while reducing noise and speckle across MRI, X-Ray, Ultrasound, CT, and IR. ContextVision’s technology enables the company’s customers to provide superior digital imaging quality to hospitals and clinicians. Such solutions promise more rapid and accurate diagnoses, reduced operator eye fatigue, and ultimately, a greater return-on-investment for medical imaging users. For more information, please visit www.contextvision.com.