Ny styrelse i Core Ventures

Ny styrelse i Core Ventures * Nya ledamöter i Core Ventures Styrelse Till ny ordinarie ledmöter av styrelsen valdes idag på den extra bolagsstämman Lars Grönberg, Per Erik Hasslert och Christen Ager-Hanssen. Lars Grönberg är verksam som Senior Advisor för Deutsche Bank och har tidigare innehaft befattningar som: Koncernchef Intrum Justitia, vVd Tele Danmark, VD Netcom Systems, vVD Kinnevik m.m. Lars Grönberg sitter idag ett flertal styrelser inom telecom- och internetrelaterade bolag bl a Tele1 Europe, Precise Biometrics, Smarteq m.m. Per Erik Hasslert kommer närmast från tjänsten som IT-Chef på If. och har tidigare varit VD för Skandia Svenska AB. Per Erik Hasslert sitter bland annat i styrelserna för IQ rating, Scanworld, Kentor och SORAB. Christen Ager-Hanssen är grundare och CEO för Cognition Ventures och har en mångårig erfarenhet från IT- och telecombrancshen från IBM, Unisys, Digital och Kinnevik. Christen Ager-Hanssen var tidigare vVD för Netcom. Cognition Ventures är ett internationellt riskkapitalbolag och planerar att under året noteras på Londonbörsen eller Nasdaq. Cognition innehar idag närmare 8,8% av aktierna i Core Ventures. Sedan tidigare sitter Robert Mesterton, Henrik Holm och Franco Fedeli i styrelsen, valda på ordinarie bolagsstämma den 26 januari 2000. För mer information, kontakta: Franco Fedeli, Verkställande direktör, franco.fedeli@coreventures.se Mathias Österdahl, Investment Manager, mathias.osterdahl@coreventures.se Core Ventures AB (publ) Telefon: 08-789 61 75 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT01140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT01140/bit0002.pdf