Til topps med nytt redningsutstyr

Skyddas nye rednings- og evakueringsutstyr håndterer vekt og høyder andre bare kan drømme om. Nå går den nye utrustningen også til topps i verdens mest prestisjetunge designkonkurranse!

ResQ DD er rednings- og evakueringsutstyr for vindkraftverk, heisekraner og andre områder der det kan oppstå behov for kjapp evakuering av personell fra stor høyde. Den unike teknologien gjør at utstyret kan fire ned vekt på hele 282 kilo og høyder opptil 600 meter. Utstyret produseres av Cresto for Skydda, og fikk nylig utmerkelsen Red Dot Award for enestående industridesign.

- Cresto har levert redningsutstyr til blant annet vindkraftindustrien i over 15 år og vet at nødsituasjoner krever produkter som er så enkle og sikre i bruk som mulig. Det handler jo om å redde liv, sier landssjef i Skydda Norge, Vegard Aune.

ResQ DD, der "DD" står for Direct Drive", er et produkt som skal benyttes av personell i kritiske situasjoner, der det er fare for liv og helse.

I utviklingsarbeidet har Cresto lagt vekt på å lage et produkt som tilbyr maksimal sikkerhet, og som samtidig er svært enkelt i bruk.

- I tillegg er det lagt ned mye jobb i design, support og opplæring rundt dette nye systemet. Cresto har åpenbart gjort mye riktig ettersom Red Dot-juryen valgte ut produktet som vinner. Bransjen hadde stort behov for nyvinninger på akkurat dette området, og da er det moro at et nytt produkt som ResQ DD allerede har fått internasjonal oppmerksomhet, sier Vegard Aune.

For mer informasjon kontakt:
Vegard Aune, Skydda Norge, landssjef personlig verneutstyr
Mob.nr. 982 17 726

E-post: vegard.aune@skydda.no

Om oss

Om CrestoProduksjon av seler og liner er et håndverk, med fokus på kvalitet og design, derfor foregår produksjonen i Sverige. Alle detaljer er utformet for å forenkle bruken av våre produkter og dermed gjøre utstyret så sikkert og komfortabelt som mulig. CRESTO AB ble etablert 1999 og har siden 2002 vært et selskap og varemerke innen Skydda og B&B Tools. Vi er fortsatt et ungt selskap, men har siden oppstarten vært drevet av dedikerte medarbeidere med lang erfaring og kompetanse fra bransjen.I 2007 kjøpte vi det danske fallsikringsselskapet ResQ A/S som idag er en integrert del av Cresto og vår totale produktportefølje. I og med dette oppkjøpet er vi markedsledende på spesifikt redningsutstyr til den globale vindkraftsindustrien. Cresto er også markedsledende på vårt hjemmemarked i Norden, og det satser vi på å fortsette med i årene framover.