• CSC Norge/

CSC OG TDC SIGNERER NY AVTALE OM OUTSOURCING AV IT-APPLIKASJONER FOR MER ENN 2 MILLIARDER KRONER

Syvårig avtale forlenger CSCs samarbeid med Danmarks ledende teleselskap

Computer Sciences Corporation (CSC) har nettopp signert en ny avtale med TDC, Danmarks største teleselskap, om outsourcing av IT-applikasjoner. Den syvårige avtalen har en samlet verdi på omlag 2,2 milliarder kroner (USD 420 millioner).

CSC har samarbeidet med TDC siden 2003. Den nye avtalen følger i kjølevannet av en syvårig kontrakt til en verdi på om lag 1,7 milliarder kroner (USD 330 millioner) om drift av TDCs IT-infrastruktur som ble inngått med selskapet i mars i fjor. I henhold til den nye avtalen som medfører en betydelig utvidelse av de applikasjonstjenestene CSC leverer, vil CSC administrere TDCs eksisterende (legacy) applikasjonsporteføjle og levere applikasjonsutviklings- og vedlikeholdstjenester for mer enn 500 applikasjoner samt support til omkring 17.000 TDC-brukere.

Som ledd i den nye avtalen vil om lag 208 TDC-ansatte bli overført til CSC i juni.

- Vi samarbeider allerede med CSC på flere områder og er meget fornøyde med at de nå også er blitt partner på utvikling og vedlikehold av våre samlede interne systemer. Jeg er sikker på at vårt partnerskap med CSC som en av markedets største leverandører vil sikre det beste utgangspunktet for TDC og våre kunder, sier Jørgen Jakobsen, direktør i IT Norden i TDC.

- CSC er meget glad for å utvide samarbeidet med TDC, sier Gisle Eckhoff, adm. dir i CSC Norge, og tillegger:
- I løpet av de siste fem årene har vår support vokst. Det kommer til uttrykk i vårt forretningskritiske IT-transformasjonsprogram, som vil gi TDCs applikasjoner den smidighet, innovasjonsevne og ytelse, selskapet behøver for til å understøtte sin virksomhet.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Gisle Eckhoff, adm. dir. CSC Norge: tlf. +45 29 23 58 86
Kim Mugaas, markedssjef CSC Norge, tlf 21 63 46 40