Nye, smarte ladere og testere for sikre batterier i vinter

På denne tiden av året er det på tide å sørge for at bilen, snøskuteren, traktoren eller firehjulingen er i god stand før den kalde årstiden, spesielt med tanke på de mange harde vintrene vi har hatt de siste årene. Nå i oktober presenterer CTEK tre nye instrumenter for alle kjøretøyeiere som vil ha utstyr av profesjonell klasse. En kombinert lader/tester, en ladingsmåler samt en utviklet versjon av fjorvinterens suksess, Polar-laderen, tilpasset den virkelig harde vinterkulden.

– Hos CTEK har vi i mange år utviklet batteripleieteknologien for bevisste forbrukere, sier Jan-Ulf Söderberg, markedssjef hos CTEK. Stadig flere vil ta vare på kjøretøyene, enkelt og profesjonelt. Målet for utviklingsarbeidet er å sørge for det.

Nyhetene som nå presenteres, er:

MXS 5.0 Test & Charge. Bygger på den prisbelønte laderen MXS 5.0 som her er kombinert med en funksjon som tester batteri og generator. Altså et helhetsprodukt som viser tilstanden til batteriet, og som lader til full kapasitet – komplett vedlikehold i ett apparat. Noen funksjoner:

• Tre testprogrammet for batteriets ladingsnivå, startstyrke og generatorens ytelse.
  • Analysefunksjon avgjør om batteriet kan lades med vedlikeholdslading. Kan lade opp fra 2 V.
  • RECOND, rekondisjoneringsmodus for gjenoppliving av nesten helt utladede batteriet, nå for både motorsykkel og bil.
  • Snøfnuggmodus muliggjør effektiv lading også i svært lave temperaturer. Snøfnugg og RECOND kan stilles inn separat eller i kombinasjon.
  • Patentert flyt- og pulsvedlikehold sørger for at batteriet alltid er i topp stand. Spesielt bra hvis kjøretøyet ikke brukes daglig, eller bare kjøres korte strekninger.
  • Patentert avsulfatering forlenger levetiden til batteriet.

MXS 5.0 Test & Charge finnes på lager V46 og i butikk V47.

12V Battery Analyzer. En ladingsmåler av profesjonell kvalitet som med høy presisjon analyserer tilstanden til alle 12 V blysyrebatterier. For den ekte entusiasten.

• Kan teste alle 12 V-batterier fra 200 A til 1200 A.
  • Lett å bruke, bare følg instruksjonene på displayet.

12V Battery Analyzer er på lager fra slutten av desember.

MXS 5.0 Polar. En etterspurt lader for alle som kjører i ekstremt kaldt klima. Dette er en videreutviklet versjon av laderen som ble lansert i fjor høst. Polar er blitt mer effektiv med høyere ladestyrke, 15 V i stedet for 14,7 V. Laderen har nå også RECOND-modus for både motorsykkel og bil.

• Kuldebestandig, vannbestandig og utstyrt med myke kabler for temperaturer fra -30 °C til +50 °C.
  • Utviklet for 12 V blysyrebatteri for de vanligste kjøretøyene med en kapasitet på 1,2-110 Ah (opptil 160 Ah for vedlikeholdslading).
  • Ladestrøm maks 5 A.
  • IP65-klassifisert, noe som innebærer at den er støvtett og sprutsikker.
  • Tilpasset for bruk på flere batteristørrelser.
  • Helautomatisk åttetrinnslading som skifter til effektiv vedlikeholdslading når batteriet er fulladet, noe som er en stor fordel i kulden.
  • Patentert avsulfatering forlenger levetiden til batteriet.

MXS 5.0 Polar finnes på lager V50 og i butikk V51.

Følg CTEK på Facebook: CTEK eller facebook.com/ctekbatterychargers

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte: Jan-Ulf Söderberg, markedssjef i CTEK

Tlf.: +46 225 351 90,

Mobil: +46 70 557 70 45,

E-post: jan-ulf.soderberg@ctek.com.

CTEK Sweden AB utvikler og produserer batteriladere for alle typer blysyrebatterier, både til privat og yrkesmessig bruk. CTEK er et innovativt selskap som har utviklet en spydspissteknologi som gjør deres batteriladere og tilbehør unike. Siden starten i 2000 har CTEK solgt over fire millioner ladere i 60 land rundt om i verden, og er en pålitelig leverandør til mange av verdens mest anerkjente kjøretøyprodusenter. Konsernet har 115 ansatte, og omsetter for ca. 350 millioner svenske kroner. Hovedkontoret ligger i Vikmanshyttan i Dalarna. Du finner mer informasjon på www.ctek.se.

Tags: