Åpningsforestillingen for Bokfest i Operaen utsolgt

Interessen for å delta på Åpningsforestillingen, med mulighet for blant annet å høre Per Petterson lese fra sin kommende roman og overvære verdenspremieren på den første oversettelsen av Carlos Ruiz Zafóns Vindens skygge-oppfølger, har vært stor. Forestillingen er utsolgt, vel tre uker før Bokfest i Operaen går av stabelen.

- Dette lover bra for Bokfesten, som består av over 40 forestillinger, mye å velge blant og plass til alle, uttaler Tuva Ørbeck Sørheim, redaktør i Bokklubben Nye Bøker.

Søndag 21. september fyller Bokklubben hele Operahuset med litteraturarrangementer fra morgen til kveld. Det er stor bredde i programmet, som rommer alt fra barnearrangementer, til litteraturgalla og filmvisning på taket.

De aller fleste arrangementene er gratis, men det er fire store forestillinger på hovedscenen som krever billett: Festforestilling med blant annet Fredrik Skavlan, Anne Holt og Liza Marklund, Ordets makt med blant annet Odvar Nordli, Kåre Willoch og Kjell Askildsen, Vindu mot verden med blant annet Åsne Seierstad, Gregory David Roberts og Morten Harket, Litteraturgalla med blant annet Lars Saabye Christensen, Anne B. Ragde og utdrag fra Trøndelag Teaters Ligge i grønne enger-forestilling. På disse forestillingene er det fortsatt en del ledige plasser.

Fullstendig program på www.bokklubben.no/bokfest