Bok i sentrum byr på gratis møte med 150 forfattere!

For ellevte år på rad arrangerer Tanum og Bokklubben Bok i sentrum i Spikersuppa. Fra torsdag 25. til søndag 28. oktober får publikum oppleve et sentrum fylt av forfattere og leselyst.

Mer enn 150 forfattere presenterer seg i løpet av fire dager. Deriblant 25 barne- og ungdomsbokforfattere, 10 debutanter og 10 poeter. Hver kveld inviteres publikum til Litteraturgalla med bokhøstens mest populære forfattere, som Erlend Loe, Jo Nesbø, Henrik H. Langeland, Eva Joly, Anne B. Ragde, Ebba Haslund, Ketil Bjørnstad, Jon Fosse, Jonny Halberg, Gert Nygårdshaug og Vibeke Løkkeberg.

Høydepunkter under årets Bok i sentrum:

Torsdag 25. oktober:
►Oslos nye ordfører, Fabian Stang, åpner Bok i sentrum.
►Lars Monsen lanserer Nordkalotten 365.
►Tre kritikere trekker fram høstens beste og verste norske skjønnlitterære utgivelse. Hvem havner på topp og bunn?
►Skriveseminar med Henrik H. Langeland, Knut Faldbakken, Ingrid Storholmen og Selma Lønning Aarø
►Litteraturgalla med Erlend Loe, Jo Nesbø, Diane Setterfield og Are Kalvø.

Fredag 26. oktober:
►Turboneger. Håkon Moslet og bandmedlemmene intervjues av Sven Ove Bakke.
►Tegneserieseminar med Karine Haaland, Arild Midthun og Lars Lauvik.
►Klimadebatt. Forfattere bak miljøbøker stiller til debatt: Mark Lynas, Ole Mathismoen, Ellen Viste, Johan Tell. Humorinnslag ved Knut Nærum.
►Unni Lindell og Anne B. Ragde lanserer humorboka, To fruer i en smekk – rir igjen.
►Litteraturgalla med debutant Ingvild H. Rishøi, Henrik H. Langeland, Kjell Westö, Eva Joly, Jon Almaas og Odd Nordstoga.

Lørdag 27. oktober:
►Familieforestilling med Pulverheksa, Reven og grisungen og Oddgeir fra Barnas Supershow. Programleder: Margrethe fra Barne-TV
►Gjøgling ved Stella Polaris.
►Lansering av Heite dikt. Hvem vant Tiden forlags konkurranse om å skrive de beste erotiske diktene? Opplesning ved vinnerne og utstilling av vinnerillustrasjonene.
►Lakseenka, musikalsk show ved Ingrid Bjørnov.
►Litteraturgalla med Anne B. Ragde, Ebba Haslund, Ketil Bjørnstad, Jon Fosse med tonefølge av folkemusikerne Knut Hamre og Benedicte Maurseth

Søndag 28. oktober:
►Familieforestillinger, først for de yngste (2-5 år), deretter for de eldre barna (skummel time for 6-10-åringene).
►Debatt om litterær kvalitet. Medvirkende: Jonny Halberg, Unni Lindell, Cathrine Sandnes, Cecilie Naper og Kåre Bulie.
►Lansering av Oslos kirker. Kirkeverge Valgerd Svarstad Haugland persenterer boken sammen med redaktør Knut Are Tvedt.
►Litteraturgalla med Jonny Halberg, Gert Nygårdshaug, Vibeke Løkkeberg, Arne Hjeltnes og Are Kalvø.

Fullstendig program på www.bokisentrum.no

For mer informasjon kontakt:
Marit Borkenhagen, programansvarlig Bokklubben, tlf: 918 18 374
Frøydis Veseth, programansvarlig Tanum, tlf: 958 83 688