Bokfest med 100 forfattere, musikalske stjerner og kino på operataket

Søndag 21. september ønsker Bokklubben velkommen til bokfest i Operaen, med over 40 forestillinger hvor forfattere, skuespillere og musikere opptrer side om side og hvor litteraturen står i sentrum.

Høydepunkter fra programmet:
- De beste norske forfatterne deltar, blant annet Lars Saabye Christensen, Tove Nilsen, Per Petterson, Anne B. Ragde, Carl Frode Tiller, Kjell Askildsen, Selma Lønning Aarø, Kolbein Falkeid og Unni Lindell.
- Fra utlandet kommer Liza Marklund, Simon Sebag Montefiore, John A. Lindqvist, Gregory David Roberts, David Rothkopf, Alaa Al Aswany, Eva Lundgren og Åsa Linderborg.
- Festforestilling med operasanger i verdensklassen, når Randi Stene (vokal), Lars Anders Tomter (bratsj) og Ketil Bjørnstad (flygel) framfører Sommernatt ved fjorden.
- Gregory David Robert lanserer Shantaram på norsk, Morten Harket synger.
- Utdrag fra Ligge i grønne enger ved Trøndelag Teater. Innledning ved Otto Homlung.
- Tidenes første filmvisning på Operataket: Førpremiere og på La de rette komme inn. John A. Lindqvist innleder.
- Barnefest med blant annet utdrag fra Hakkebakkeskogen ved Nationaltheatret.
- Lansering av Mestermøtet mellom Per Petterson og Håvard Vikhagen.
- Lansering av Unni Lindell og Fredrik Skavlans nye barnebokserie om Nifse Nella.

- Åpningsforestilling lørdag 20. september, med blant annen verdenslansering av oversettelsen av Engelens spill av Carlos Ruiz Zafón. Åpningsforestillingen sendes direkte på Bokklubben web-tv.

Fullstendig program: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?dokId=544081

Ta kontakt for pressebilder og mer informasjon