Bokgaver og leseglede til barnehager, skoler og institusjoner fra Mandal til Tromsø.

Gleden ved å lese er stor og verdien uvurderlig. Bokklubbens viktigste mål er å spre leseglede og nå feirer vi en fantastisk bokhøst ved å gi bort tusen bøker fordelt på barnehager, skoler og institusjoner over hele landet!

Det er Bokklubbens medlemmer som har foreslått kandidater til bokgavene. Det kom inn mange gode forslag, noe som har gjort det vanskelig å velge. Enkelte kandidater har imidlertid pekt seg ut. Blant annet er to av de foreslåtte barnehagene ødelagte av brann og har dermed et spesielt behov for nye bøker i hyllene.

Bokklubben har valgt ut følgende, som alle får 100 bøker som passer for dem, og forhåpentlig mye leseglede.

Blant forslag til institusjoner for voksne er følgende fire valgt:
Byneset sykehjem i Trøndelag
Diakonhjemmet sykehus i Oslo
Ullevål sykehus, avd for akuttpsykiatri i Oslo
Solbergvei Bokollektiv i Bærum

Det kom inn mange gode forslag til skoler. Disse får bøker fra Bokklubben:
Frydal skole på Hov
Sjøsjuk av biblioteket på Krokane Skule i Florø
Sykehusskolen i Oslo Avd. Ullevål universitetssykehus

Mange har foreslått barnehager. Disse får bøker fra Bokklubben:
Imekollen barnehage i Mandal. Barnehagen brant ned til grunnen i 2006. Etter en periode i midlertidige lokaler er den nye barnehagen innflyttingsklar.
Akebakken Barnehage i Tranby i Lier. 1. mai 2007 brant barnehagen ned til grunnen.
Storvollen barnehage i Tromsø.

For mer informasjon kontakt: