forfatterbloggen.no – der forfatterne og leserne møtes

Forfatterbloggen.no er Norges nye møtested for forfattere og litteraturinteresserte. Med Anne Holt, Levi Henriksen, Anne B. Ragde, Thorvald Steen, Unni Lindell, Tom Egeland, Johan Harstad og Tor Smaaland på lista har forfatterbloggen.no fått en stjernespekket start.

Så langt er det skrevet mer enn 650 innlegg og mer enn 1 100 kommentarer. Forfatterbloggen.no er med andre ord et bokmerke som er verdt å notere for alle som vil vite mer om hva som egentlig opptar forfatterne.

Mange bidragsytere og stor bredde
På forfatterbloggen.no kan du lese alt fra Thorvald Steens flammende innlegg om Fredrik Fasting Torgersen til Anne Holts beretninger om hundevalpen Picasso. Levi Henriksen deler sine opplevelser av å bli dybdeintervjuet på Bokbadet på Rockefeller og på Stokke bibliotek, mens Tom Egeland bedriver voksenopplæring i blogging og diskuterer alt fra Nobelprisvinnere i litteratur til David Beckham. Drøyt 20 forfattere og mer enn 80 bloggere er aktive på forfatterbloggen.no. Det er plass til mange flere!

På forfatterbloggen.no leser og kommenterer forfatterne og bloggerne hverandre og det går sjelden lang tid fra et innlegg er lagt ut til noen engasjerer seg. Et stort antall lesere har oppdaget forfatterbloggen.no som daglig har i overkant av 4000 sidevisninger.

Sagt på forfatterbloggen.no
«En fantastisk oppdagelse jeg må dele med alle: August Strindberg er humorist til tusen!!! (…) Nå skal jeg kaste meg over andre Strindbergbøker med samme iver som jeg kaster meg over nye bøker av Are Kalvø og Knut Nærum. Litteraturen er forunderlig og mennesket er foranderlig!!» Anne B. Ragde

«Men det er jo litt morsomt, da, og ikke så rent lite påfallende, at den eneste organisasjon som får lov til å annonsere over første dødsannonse - på den helligste siden i Aftenposten - er ingen ringere enn selveste frimurerne. En kan jo nesten begynne å lure...........» Tom Egeland

«Grunnen er kanskje bare så enkel som at kroppen er det viktigste barometeret for å skjønne hvordan vi har det. Derfor vil vi, også i de neste årene, oppleve litteratur som tar utgangspunkt i egne erfaringer. Selv akter jeg ikke å bli dirigert av noen som helst med hensyn til hva jeg skal skrive om. Det vil jeg tro også gjelder de aller fleste av mine kolleger.» Thorvald Steen