Gaza-legene i Bokbadet

Uvanlig stort engasjement er fellesnevner for forfatterne Anne Grosvold får besøk av på Bokbadet 3. november.

Livslangt samliv med Jarle Klepp Tore Renberg har kunngjort at han vil skrive om Jarle Klepp resten av livet. I Bokbadet forteller han om den seneste utviklingen i Jarles liv og hva det er med denne romanpersonen som inspirerer ham til et livslangt samliv. Årets viktigste bok Mads Gilbert og Erik Fosse forteller om Gaza-krigens grusomheter og de intense januardagene på Al Shifa-sykehuset, da de hadde hele verdens oppmerksomhet rettet mot seg og stod på døgnet rundt, sammen med sine palestinske kollegaer, for å redde så mange som mulig. Kritikerne har kalt den årets viktigste bok og Øyne i Gaza seiler nå også opp som en av de mestselgende sakprosatitlene i høst, med et foreløpig opplag på 33 000. Gjennombrudd for Blikstad Line Blikstad kommer en snartur innom Bokbadet og gir en smakebit fra romanen New Frontier Hotel. Dette er Blikstads andre bok. Den lanseres 10. november og er hovedbok i Bokklubben Nye Bøker. Minikonsert med Ingrid Olava Da Ingrid Olava platedebuterte i mars 2008 med albumet Juliet’s Wishes, var det etter en lengre periode som en av pop-norges dårligst skjulte skatter. Aftenposten ga en femmer og skrev: "Imponerende popdebut". Nå er hun snart klar med nytt materiale. Les mer om Bokbadet http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?dokId=534431