Høstens Bokbad på Rockefeller og Bokklubben web-tv

Bokklubben Nye Bøker har arrangert Bokbadet i over 15 år. Høstens første arrangement går av stabelen onsdag 29. august og kveldens gjester er ingen ringere enn publikumsyndlingene Henrik Langeland og Anne B Ragde.

Bokbadet høsten 2007

Onsdag 29. august
Dybdeintervju med Henrik Langeland og Anne B Ragde
Film på Bokbadet: For første gang: visning fra Berlinerpoplene. Anne B Ragde og regissør Anders T. Andersen diskuterer scener fra den kommende tv-serien.
Bademester: Aslak Sira Myhre

Anne B Ragde har sagt at det å være i skrivemodus ligner en psykose. Nå har hun i alle fall lagt den fasen bak seg. 29. august kommer hun til Bokbadet for å fortelle om Torunn, Krumme, Erlend og de andre karakterene så mange har blitt så glad i, og om hvorfor det ikke har vært mulig å frigjøre seg fra livet på Neshov, til fordel for nye bokprosjekter. Sammen med regissør Anders T. Andersen letter hun også på sløret i forhold til den kommende tv-serien.

I Henrik Langelands nye roman, Francis Meyers lidenskap, dukker forfatteren Henrik Langeland opp ved et par anledninger! «Og selv om denne Langeland primært hadde gjort seg bemerket med en kioskroman fra næringslivet, kunne det kanskje være interessant å høre hva han hadde å si», tenker den fiktive litteraturprofessoren, Francis Meyer. På Bokbadet forteller Langeland hvordan det har vært å skrive om så ulike miljøer som næringslivet og universitet og hvordan han ser på litteraturprofessor Meyer vanvittige fascinasjon for den unge vakre studenten Nadia.

Tirsdag 11. september
Dybdeintervju med Unni Lindell og Jo Nesbø
Underholdning: Trond Viggo Torgersen
90-tallets beste bok: Offentliggjøring på Bokbadet
Bademester: Aslak Sira Myhre

Tirsdag 16. oktober
Dybdeintervju med Eva Joly
Fullstendig program fastsettes senere.

Onsdag 14. november
Programmet fastsettes senere.

Opplev Bokbadet på Rockefeller eller på Bokklubben web-tv, gratis og når du vil.

Fullstendig program på www.bokklubben.no så snart det foreligger.