Hovednavnene til Bokfest i operaen er klare

I fjor deltok 21 000 på tidenes første Bokfest i operaen. Festivalen blir det eneste store bokarrangementet i Oslo til høsten og utvides fra én dag til hele helgen; lørdag 19. og søndag 20. september. Nå er hovednavnene for 2009 klare.

Mer enn 100 forfattere deltar på Bokfest i operaen, blant andre Erlend Loe, Helene Uri, Mads Gilbert, Erik Fosse, Per Petterson, Roy Jacobsen, Åsne Seierstad, Åge Aleksandersen, Kjartan Fløgstad, Unni Lindell, Margrethe Røed og Fantorangen, Anne Holt, Herbjørg Wassmo, Dag Solstad, Freddy dos Santos, Erik Fosnes Hansen, Hanne Ørstavik, Kader Abdolah, Jo Nesbø, Linda Olsson, Lars, Lars og Lars fra deLillos, Tom Egeland, Trude Marstein, Ole Paus, Torbjørn Færøvik, Randi Skau, Lars Husum, Stig Sæterbakken, Malalai Joya, Fredrik Skavlan, Bjørn Simensen, Johan Theorin, Linda Eide og Thorvald Stoltenberg. Spektakulært program med stor bredde Allerede første året ble Bokfest i operaen en formidabel suksess. Med et ennå rikere programtilbud er målet å gjenta suksessen og etablere Bokfest i operaen som en årlig begivenhet i bokhøsten. Det er Bokklubben som står bak Bokfest i Operaen, som vil by på alt fra tradisjonelle forfattermøter til nyskapende forestillinger hvor litteratur møter musikk, bilder og andre kulturuttrykk. I løpet av helgen vil Operabygget blir fylt med litteratur av alle sjangere, lesere i alle aldre og aktuelle forfatterne fra inn- og utland vil stå på scenen. Bokfest-forestilling av Rusalka I forbindelse med Bokfest i operaen har Bokklubben kjøpt opp en hel forestilling av Den norske Opera & Balletts storsatsning Rusalka, i Paul Currans regi. Billettsalget til den rabatterte forestillingen starter onsdag 27. mai på bokklubben.no. I ukene som kommer blir flere deltakere til Bokfest i operaen offentliggjort på bokklubben.no. For mer informasjon kontakt

Tags: