Kritikernes beste og verste

Bok i sentrum har bedt tre toneangivende kritikere om å trekke fram den beste og den verste boka fra bokhøsten. Leif Ekle, Cathrine Krøger og Ane Farsethås har tatt utfordringen. De har lest seg gjennom forlagenes utgivelseslister og valgt hvilken bok, blant årets norske, skjønnlitterære bøker, de synes har imponert mest og hvilken som har skuffet mest.

Her er kritikernes valg:

Leif Ekle – kritiker i NRK:
Beste: Roy Jacobsen: Marions Slør
Verste: Kjell Ola Dahl: Svart Engel

Cathrine Krøger – kritiker i Dagbladet:
Beste: Vigdis Hjorth: Hjulskift
Verste: Anne Holt: 1222

Ane Farsethås – kritiker i Dagens Næringsliv:
Beste: Carl Frode Tiller: Innsirkling
Verste: Ketil Bjørnstad: Elven

På Bok i sentrum, i dag kl 16.00, møtes de for å diskutere hverandres valg. Det er duket for kvalifisert synsing og heftig diskusjon.

Saras telt, torsdag 25. oktober kl. 16.00