Nyhet: Nedlastbar musikk på bokklubben.no og bokkilden.no

Fra midten av september får Bokklubbens medlemmer og Bokkildens kunder mulighet til å bestille musikk via sitt ordinære kundeforhold. Mer enn 600 000 låter er tilgjengelige fra lanseringsdagen, og i løpet av høsten vil tilbudet øke til over 1 million.

Enkelt og sikkert
Nyheten innebærer en kraftig utvidelse av sortimentet i Bokklubbens nettbutikker og åpner for å laste ned musikk på en svært enkel og sikker måte, via det vanlige kundeforholdet. I Bokklubbens og Bokkildens nettbutikker vil kun musikk uten kopisperre være i salg, dermed kan musikken enkelt lastes ned til alle slags datamaskiner, mp3-spillere, ipoder og mediespillere. Har man først kjøpt en låt kan den kopieres mellom ulike spillere og blir dermed tilgjengelig overalt.

Utvider markedet
En brukerundersøkelse Bokklubben har gjennomført viser at 56 % av kundene allerede laster ned musikk, mens 63 % ønsker å gjøre det i fremtiden. 40 % av kundene har foreløpig ikke har sin egen mp3-spiller, men oppgir likevel at de kan tenke seg å handle musikk gjennom Bokklubben eller Bokkilden.
Plateselskaper som Phonofile og EMI er begeistret over samarbeidet de har inngått med Bokklubben og tror tilbudet vil føre med seg nye kunder og at disse vil være interessert i et bredere utvalg enn VG-lista.

Nettbutikk med innhold
- Våre nettbutikker vil satse mer på innhold enn vanlige musikkbutikker, bekrefter Erlend Sørskaar, som er ansvarlig for nedlastbar musikk i Bokklubben og Bokkilden. For eksempel vil Jan Eggum bidra med sine anbefalinger, samtidig som alle Eggum-låter vil være tilgjengelige for kr 5,- pr låt i forbindelse med lanseringen.
Ordinær pris på singler blir kr 8,- og 10,-, mens album kun vil koste kr 89,-. Men det vil alltid være singler og album som selges rimeligere i forbindelse med kampanjer.

Musikktjenesten er laget i samarbeid med Paragallo.