Nytt norsk for barn

Prinsesse Märtha Louises eventyrsamling og nye barne- og ungdomsbøker av kjente norske forfattere preger høstlistene til Bokklubben Barn.

På høstlisten til Bokklubben Barn finnes en rekke nye, norske bøker. Blant de skjønnlitterære figurerer blant annet Jo Nesbø med den nyskrevne barneboka Doktor Prokotors prompepulver, Unni Lindell med Kyss meg på tirsdag, Kari og Werner Grossmanns Dra til Bloksberg! Barnets første skumle bok, Prinsesse Märtha Louises Eventyr fra jordens hjerte, Hilde Hagerups Bittet, Endre Lund-Eriksen Pitbull-Terje blir ond, Ruben Eliassen Phenomena 5 og Sigbjørn Mostues Krakens gap. Alvetegnet 3.

- Sommeren har vært bra salgsmessig og vi har tro på at det vil fortsette. Vi har en spennende bokhøst foran oss og Bokklubben Barn, som velger mellom alt forlagene har å tilby, satser på en blanding av klassikere og nye utgivelser, sier Maren Kolle Riis, redaktør i Bokklubben Barn.

Høstens bøker i Bokklubben Barn:

Aldersgruppe 1-5 år
Dick Bruna: Her bor Miffy, Miffys bursdag, Miffy kosedyr (oversatt billedbok)
Gunilla Bergstrøm: Mye moro, Albert Åberg (gjenutgivelse)
Ingunn Aamodt: Den andre store Pulverheksboka (ny antologi)
Kari og Werner Grossmann: Dra til Bloksberg! Barnets første skumle bok (ny bildebok)
Prinsesse Märtha Louise: Eventyr fra jordas hjerte (ny antologi)
Barnas superjul aktivitetsbok (ny aktivitetsbok)
Tor Åge Bringsværd og Anne Holt: Den store Karsten og Petra-boka (ny antologi)

Aldersgruppe 6-10 år
Erlend Loe: Kurt 3 (gjenutgivelse)
Anne-Cath. Vestly: Den store bok en om Mormor og de åtte ungene (ny antologi)