Ragde-rekord i Bokklubben

Sommerens boksalg har vært rekordhøyt i Bokklubben og har spredd seg på mange titler og flere store bestselgere. Anne B Ragdes Ligge i grønne enger står likevel i en særstilling med 72 000 solgte gjennom Bokklubben.

- Vi har aldri opplevd liknende etterspørsel etter noen bok, sier Tuva Ørbeck Sørheim, redaktør i Bokklubben Nye Bøker. Da Halvbroren av Lars Saabye Christensen kom ut, solgte Bokklubben Nye Bøker 84 000 eksemplarer av den. Men når man tar hensyn til at medlemstallet den gangen var en del høyere enn det er i dag, så er Ragde-salget rekordhøyt og unikt for Bokklubben.

Bokklubben fikk hele 17 000 forhåndsbestillinger av Ligge i grønne enger. Når hovedboksalget kom til var Bokklubben oppe i 72 000 solgte, allerede før boken var lansert i bokhandel.