Rift om gratis prinsessebilletter

Søndag 27. januar blir det Barnebokbad med Prinsesse Märtha Louise på Litteraturhuset i Oslo. Interessen har vært overveldende. Bokklubben Barn tok imot mer enn 250 reservasjoner før forhåndstegningen måtte stoppe.

- Det er en stemningsfull og flott forestilling Prinsesse Märtha Louise og den iranske fortelleren Amir Mirzai skal presentere. Forestillingen varer i 45 minutter og eventyrene de forteller gjør inntrykk på både små og store, sier Maren Kolle Riis, redaktør i Bokklubben Barn.

- Det har vært stor interesse for Barnebokbadet og allerede i forrige uke måtte vi stoppe forhåndspåmeldingen, fordi det var fullt. Vi håper allikevel at det vil være rom for å slippe inn noen av dem som møter opp og som ikke har meldt seg på i forkant, sier Kolle Riis.

Hvorfor så populært?
- Mange foreldre er opptatt av å gi barna et godt forhold til bøker og da er underholdende litteraturarrangementer midt i blinken. Det er få grupper som er så aktive som barnefamilier, samtidig er dette en gruppe det ikke finnes så mange tilbud til. Dette ønsker Bokklubben Barn å gjøre noe med og inviterer til faste Barnebokbad i Litteraturhuset, hver siste søndag i måneden. Barnebokbadene er dessuten gratis og det gjør det nok ikke mindre attraktivt, fortsetter Kolle Riis.

Vårens Barnebokbad:
Søndag 27. januar: Barnebokbad med Prinsesse Märtha Louise
Søndag 24. februar: Barnebokbad med blant annet Ludde- og Karsten og Petra-innslag
Søndag 30. mars: Barnebokbad med Margrethe fra Barne-TV
Søndag 27. april: Barnebokbad med blant annet Pulverheksa