Unni Lindell designer for Bokklubben

Bokklubbens bokbag er et årvisst innslag i bokhøsten. Nytt av året er at en forfatter har stått for design. Unni Lindell gikk til oppgaven med liv og lyst og resultatet ble både stilrent og fargerikt. Hun har laget både kopp, bag og sengesett.

Hver høst de siste 10 årene har Bokklubben delt ut gratis bokbag til sine medlemmer som besøker bokmessen Bok i sentrum i slutten av oktober. Årets bokbag, en kopp og et sengesett er designet av Unni Lindell.

Selv om det er ordene Unni Lindell er kjent for og lever av, liker hun også å jobbe med form og farger. 19 år gammel gikk hun på kurs på Kunst- og håndverksskolen og har alltid vært sikker på at hun enten ville bli kunstner eller forfatter.

Bokklubben har gitt Unni Lindell frie tøyler.
- Jeg synes det var utrolig morsomt å få lov til å gjøre dette. Sommeren i år gikk med til å tegne ut mønsteret til designet og å lese korrektur på bøkene jeg kommer med i høst. For meg var det viktig å designe noe som ble gøyalt og synlig, sier Lindell.