DHL Express døråpner for norsk innovatør

En studie blant mer enn 400 små- og mellomstore bedrifter viser at nisjebedrifter som opererer i internasjonale markeder har dobbelt så store sjanser for å lykkes enn de som kun opererer innenlands. Den norske virksomheten Subwing er et godt eksempel. -Vi kan ikke ”leve” uten et firma som DHL, vi er avhengig av et pålitelig, verdensomspennende transportnettverk for å nå våre kunder, sier Kjetil Sivertsen i Subwing.

Den norske virksomheten Subwing er et godt eksempel. Subwing så dagens lys etter at den unge gründeren Simon Sivertsen kjedet seg på seiltur i Middelhavet. Etter litt hjemmesnekring der to fjøler ble satt sammen, kunne unggutten dras under vann etter en liten RIB. Høy fart under vann er både spennende og nyttig, og vel hjemme i Norge ble produktet videreutviklet og etter hvert profesjonalisert.

I dag selges ”undervannsvingene” Subwing til fritidsbruk, men nå også til redningsbruk. Det nye ”Search and Recover ”verktøyet for redningsdykkere vekker oppsikt langt utenfor Norges grenser.

Subwing selges nå over store deler av verden. Og med fjerntliggende markeder som for eksempel stillehavsøyene Fiji er Subwing helt avhengig av transportører som DHL Express.

-Vi kan ikke ”leve” uten et firma som DHL, vi er avhengig av et pålitelig, verdensomspennende transportnettverk for å nå våre kunder, sier Kjetil Sivertsen i Subwing.  Subwing har lager i Norge og sender til hele verden.

- Som verdens ledende internasjonale ekspresstransportør, støtter vi påstanden om at internasjonal handel skaper en enorm verdi for små- og mellomstore bedrifter. Ikke bare åpner handelen opp nye markeder, men den gir også bedriftene tilgang til å lære og å være innovative. Vi er glad for å være døråpner for norske eksportbedrifter, og gjør vårt aller beste for å ivareta et godt servicenivå for både vår kunde og kundens kunder, sier Terje Aarbog, leder i DHL Express Norge

Den totale gruppen har omlag 475 000 ansatte, og omsatte for mer enn 55 milliarder EURO i 2012.