DHL innvier globalt knutepunkt i Cincinnati / Northern Kentucky Airport

Innvielsen avduker resultatene av en 105 millioner USD investering i løpet av de siste fire årene
• Utvidet infrastruktur og nye state-of-the-art sorteringsanlegg vil møte økende etterspørsel over hele den amerikanske regionen

DHL, verdens ledende logistikkselskap, feiret idag åpningen av sitt nylig utvidede knutepunkt for Amerika i Cincinnati / Northern Kentucky (CVG) Airport. Arrangementet markerer kulminasjonen av en 105 millioner USD investering i løpet av de siste fire årene. Anlegget er kraftig forbedret og møter dermed den voksende internasjonale shipping etterspørselen fra store multinasjonale selskaper - så vel som små bedriftskunder.

- Gjennomføringen av CVG hub'en er nok en milepæl i kontinuerlig utvidelse av vårt internasjonale ekspress nettverk. Vi vokser og bygger for fremtiden og gir amerikanske selskaper den logistikkstøtten de trenger for å lykkes globalt, sier Frank Appel, CEO i Deutsche Post DHL.

Forbedringene inkluderer et nytt 180.000 kvadratmeter sorteringsanlegg spesielt designet for å romme større ekspressforsendelser; en utvidet rampe for ekstra "wide-body fly", og et anlegg for en stor teknologioppgradering.

For mer informasjon se
www.dp-dhl.com/press

Den totale gruppen har omlag 475 000 ansatte, og omsatte for mer enn 55 milliarder EURO i 2012.